راهنمای سفر به قاهره

راهنمای سفر به قاهره

سلام به شما مخاطب خوب سایت تاریخ ما که به دنبال جست و جوی خود اینجا هستید تا جواب خود را پیدا کنید. راهنمای سفر به قاهره آماده است تا شما را جهت انتخاب یک سفر شگفت‌انگیز راهنمایی کند. در این مقاله نکات ضروری و مهم شهر قاهره به شما داده می‌شود. اگر تمایل داشتید اطلاعات بیشتری کسب کنید، از سایر بخش‌های سایت، مانند راهنمای سفر به مصر کمک بگیرید.

مختصری در مورد قاهره

قاهره در لغت به معنای چیره شده و غالب شده است. این شهر پایتخت کشور مصر باستان و پر چمعیت‌ترین کشور اسلامی عربی دنیا می‌باشد. این کلان‌شهر مدرن و زیبا بیش از بیست میلیون نفر جمعیت داشته و از نظر وسعت ۸۶۳۶۹ کیلومتر مساحت دارد. از زیبایی‌های قاهره رود زیبای نیل را باید نام برد که از میان این شهر عبور کرده و به مدیترانه می‌پیوندد. اهمیت و تاریخی بودن رود نیل بر هیچکس پوشیده نیست.

قاهره از ابتدا محل حکومت حاکمان مصری بوده و پس از اسلام مرکز تمدن اسلامی می‌شود. مردم قاهره به زبان عربی مصری صحبت می‌کنند و واحد پولشان پوند مصر است. در ادامه مقاله با نحوه‌ی سفر به قاهره آشنا خواهید شد.

راهنمای سفر به قاهره

چگونه به قاهره سفر کنیم؟

فرودگاه بین‌المللی قاهره جایی است که در سفر دو پروازه‌ی خود به آن می‌رسید. هنگامی که ویزای خود را دریافت کردید، با پرواز ترکیش ایرلاین به استانبول رفته و از آنجا به قاهره پرواز خواهید کرد، یا با پرواز امارات به دبی رفته و از آنجا مسیر خود را ادامه خواهید داد. البته با توجه به این که ویزای گردشگری برای ایرانیان به سختی قابل دریافت است، بهتر است از تورهای گردشگری کمک بگیرید، در غیر این صورت دریافت ویزای تجاری برای شما آسان‌تر خواهد بود.

البته امکان سفر دریایی و زمینی هم برای شما میسر است، در این صورت سفر شما طولانی‌تر و هزینه‌ها بیشتر می‌شود. با این حال اگر طالب یک سفر دور و دراز هستید می‌توانید از طریق مسیر زمینی به عراق و سپس اردن رفته و از آنجا وارد مصر شوید. برای اطلاع از این موارد بهتر است از مشاوران متخصص کمک بگیرید.

بهترین زمان سفر به قاهره

آب و هوای کشور مصر گرم و خشک است، بیشتر مناطق آن کویری است و فقط شب‌ها هوا کمی خنک‌تر می‌شود. در کشور مصر دو فصل بیشتر وجود ندارد و آن هم شامل تابستان گرم و زمستان کمی خنک می‌شود. بهترین زمان سفر به قاهره ماه‌های نوامبر تا آوریل است، دقیقا فصل زمستان و اوایل بهار. مسلما در ماه‌های خنک توریست‌های بسیاری به مصر سفر خواهند کرد و هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

جاذبه های گردشگری شهر قاهره

قاهره شهر باستانی و تاریخی است، تاریخ پیش از اسلام آن که یکی از عجایب هفتگانه‌ی دنیا است. از سوی دیگر با ورود اسلام و تمدن اسلامی عربی، مراکز مهم دینی بسیاری در این شکل پدید آمد و مرکزیت یافت..

اهرام جیزه یا اهرام مصر

دیگر کسی نیست که نداند اهرام ثلاثه‌ی مصر، مجسمه‌ی ابوالهول چه قدر باستانی و مهم است، اما شاید همه ندانند که این بناهای تاریخی در شهر قاهره قرار دارد. در شما با ۱۳ کیلومتر فاصله از شهر قاهره، به حاشیه‌ی شهر رفته و شکوه این اهرام را می‌بینید. بلندترین هرم خئوپس نام دارد و با نام هرم خوفو هم شناخته می‌شود. محال است کسی در سفر به قاهره از دیدن این آثار باشکوه بگذرد. بسیاری از مردم جهان فقط برای تماشای این اهرام به مصر سفر می‌کنند، به نظر شما در سفر به قاهره مهم‌تر از اهرام و صحرای جیزه چیزدیگری هم می‌تواند وجود داشته باشد؟

مسجد الازهر

مسجد الازهر به ساخت سال ۹۷۲ میلادی، یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای شهر قاهره است. این مسجد در مرکز منطقه‌ی اسلامی قاهره دارد دارد و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان اسلام به شمار می‌رود. این مسجد با چهار مناره‌ی بلند به سبک معماری مملوکی یا فاطمی ساخته شده است.

بازار خان الخلیلی

یکی از بازارهای زیبای جهان که پر از رنگ، صدا، جنب و جوش و سنت است بازار خان الخلیلی نام دارد. این بازار در خیابان آل ازهر واقع شده. بازار الخلیلی در شب رنگ و بوی دیگری دارد، چرا که با خنکی هوا در هنگام غروب، روشن شدن چراغ‌ها شکل زنده‌تری به خود می‌گیرد. در سفر به قاهره، برای دیدن و خرید صنایع دستی مصر، وسایل سنتی و باستانی، پارچه‌های مصری و… به این بازار مراجعه کنید.

موزه ی مصر باستان

اگر به محوطه‌ی داخلی هرم خوفو رفتید، برای کامل کردن اطلاعات خود به موزه‌ی مصر بروید و غرق دنیای شگفت‌انگیزی شوید که هزاران سال پیش مردمان مصر باستان آن را پدید آورده بودند. موزه‌ی مصر با شهرتی جهانی، پر از آثار و لوازمی است که فراعنه همراه خود به داخل هرم برده بودند. در اتاق‌های چهل و پنج و چهل و شش موزه شما  می‌توانید مومیایی‌های سلطنتی را مشاهده کنید. موزه‌ی مصر در میدان تحریر واقع شده است.

تفریح و سرگرمی در مصر

شهر قاهره بسیار زیبا و پر از سرگرمی‌ها روز است. یکی از تفریحات مهم گردشگران قایق سواری بر روی نیل است. بالن سواری بر فراز شهر قاهره یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیزی است که می‌تواند گستره‌ی شهر را به شما نشان دهد. البته شما می‌توانید به خانه‌ی اوپرا رفته و هنر تماشا کنید، در اطراف اهرام جیزه شتر سواری کنید و برای کمی استراحت به پارک آل ازهر بروید. پارک آل ازهر نگین سبز شهر قاهره است؛ با ورود به پارک گویی از میان بیابان به درون بیشه‌ای پر از درخت و چمن سر در آورده‌اید!

غذاهای لذیذ مصری بر روی رود نیل

بله! تعجب نکنید، چرا که نه! یکی از تفریحات تمام کسانی که به قاهره سفر می‌کنند، گذراندن یک تور دو یا سه ساعته بر روی رود نیل و خوردن یک وعده غذای مصری در آنجا است. کشتی‌های مجهزی وجود دارد که آماده‌ی پذیرایی از مهمانان خود است. شما همان طور که بر روی عرشه نشسته‌اید، غذای خود را سفارش داده و خاطره‌ی خوبی خواهید ساخت. از غذاهای لذیذ مصر که در قاهره بسیار رایج است می‌توان کوشاری، کبوتر شکم پر، پیتزای مصری، شاورما، فلافل، کباب و کوفته‌ی مصری را نام برد.

راهنمای سفر به قاهره

در پایان

قطعا در سفر به قاهره مطالب بسیاری وجود دارد که دانستنش برای شما لازم است. در این مقاله سعی شد به بخش‌های مهم هر قسمت از سفر اشاره شود. سوالات و نظرات خود را در پایین صفحه برای ما ارسال کنید. از دیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها