راهنمای سفر به غنا

راهنمای سفر به غنا

غنا کشوری در غرب قاره آفریقا است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. در حدود ۹۸% مردم این کشور سیاه پوست و اغلب پیرو دین مسیحیت هستند. مسافران در سفر به غنا می توانند به ساحل اقیانوس اطلس بروند و از زیبایی های آن لذت ببرند. کشور غنا از یک طرف به اقیانوس اطلس، شمال آن به کشور بورکینافاسو و شرق آن به کشور توگو می رسد. این کشور نیمه کوهستانی دارای نواحی مرتفع و جلگه های سرسبز است. رود ولتا نیز در نواحی جنوبی غنا موجب جاذبه های بیشتر این کشور شده است.

ما هم به جهت پرجاذبه بودن کشور غنا و در عین حال ناشناخته بودن آن برای ایرانیان، قصد داریم مقاله ای در خصوص راهنمایی سفر به کشور زیبا و توریستی غنا ارائه دهیم.

مختصری درباره کشور غنا

غنا با نام مستعمارتی ساحل طلایی، کشوری در بخش جنوبی آفریقای غربی است. این کشور در آخرین بار تحت مستعمره بریتانیا بوده است. به همین دلیل اغلب مردم با زبان انگلیسی آشنایی دارند و هنوز هم زبان رسمی کشور است. جمعیت غنا در حدود ۳۰ میلیون نفر است و چنانچه گفتیم دین اکثر مردم مسیحی است. این کشور همانند کشور ما چهار فصل نیست و در واقع دارای دو فصل بارانی و خشک است. به همین جهت بهتر است برای سفر به غنا بازه زمانی آذرماه تا اوایل فروردین را انتخاب کنید.

برای مسافرت به غنا از طریق هوایی باید پروازهایی با یک توقف را گزینش کنید؛ زیرا پرواز مستقیمی از ایران به غنا وجود ندارد. البته برای اخذ ویزای کشور دچار مشکل نمی شوید چرا که ایران با کشور مذکور روابط دیپلماتیک دارد. برای مسافرت به جمهوری غنا باید واکسن تب زرد برای شما تزریق شده باشد و همینطور جهت اینکه به بیماری مالاریا مبتلا نشوید بهتر است قبل از سفر، داروهای ضد مالاریا را مصرف یا واکسن آن را دریافت کنید.

راهنمای سفر به غنا

بررسی اقامتگاه های موجود در غنا

در کشور غنا هتل ها و اقامتگاه های متعددی وجود دارد که مورد توجه اغلب گردشگران قرار می گیرد. یکی از هتل های خوب و پنج ستاره این کشور «کمپینسکی گلد کوست سیتی» است. معماری این هتل جذاب و چشم نواز است به طوری که در کفه سنگین تری نسبت به امکانات آن قرار می گیرد. اکثر زوج های جوان این هتل را برای اقامت خود انتخاب می کنند. امکان شنا در استخر هتل و استفاده از فضای خاطره انگیز شب آن جزو قابلیت های لذت بخش هتل کمپینسکی است.

یکی دیگر از هتل های خوب که می توانید در سفر به غنا در آن اقامت کنید، هتل «مونپیک آمباسادور» است. طراحی این هتل به صورت آپارتمانی صورت گرفته است و شیشه های رنگی و شفاف حیاط بزرگ آن موجب نورپردازی جذابی شده است. شما با اقامت در این هتل می توانید از وای فای رایگان و رستوران های مدرن آن استفاده کنید. معمار ایتالیایی هتل مونپیک طراحی دل انگیزی برای آن در نظر گرفته که این نیز یکی دیگر از جاذبه های این هتل است. رضایت مسافران از مونپیک ۸۹% اعلام شده است که درصد بالایی است.

بررسی وضعیت رستوران ها و بهداشتی مسافران در سفر به غنا

یکی از مهمترین مسائل در مسافرت، وضعیت بهداشتی مسافر و مصرف غذای سالم است. وضعیت رستوران های کشور غنا یکسان نیست و غذای برخی از رستوران ها دارای کیفیت بالایی نیست. بنابراین شما باید برای رفتن به رستوران یا استفاده از غذاهای دکه ها و غداخوری ها در مورد کیفیت آنها تحقیق کنید. تعدادی از رستوران های این کشور دارای استانداردهای بین المللی و اروپایی هستند و شما می توانید از غذاهای آنها استفاده کنید. نوشیدن آب را در سفر به غنا جدی بگیرید.

گردشگران کشور گرمسیری غنا به علت درجه حرارت بالای آن باید مقدار زیادی آب بنوشند تا دچار مشکلات گوارشی و بیماری های گوناگون نشوند. البته باید بهداشت آب مصرفی خود را نیز بررسی کنید زیرا مصرف آب های آلوده در این کشور خطرات جانی بزرگی به همراه می آورد. آب های تصفیه شده و بطری های آب معدنی که با مکانیزم بالا تهیه شده اند برای نوشیدن مناسب هستند. واکسن های لازم جهت مسافرت به این کشور را دریافت کنید و قبل از شروع سفر با پزشک مشورت کنید.

در غنا علاوه بر رواج بیماری تب زرد و مالاریا، بیماری مننژیت نیز بسیار دیده می شود. در صورت توصیه پزشک باید واکسن پلی ساکارید جهت جلوگیری از بیماری مننژیت بزنید.

امنیت در غنا

یکی دیگر از مسائل مهم برای گردشگران و مسافران، امنیت کشور مقصد است. به طور کلی باید بگوییم که امنیت کشور غنا نسبت به سایر کشورهای آفریقایی در حد مطلوبی است. ولی مسأله ای که باید مورد توجه گردشگران در سفر به غنا قرار گیرد، محافظت از وسایل باارزش است. گوشی های موبایل یکی از وسایلی است که به سرعت مورد دستبرد واقع می شوند. به طوری که اغلب مسافران از همراه بردن موبایل خودداری می کنند یا در مکان های عمومی از آن استفاده نمی کنند.

بنابراین توصیه لازم برای مسافران این است که به هیچ عنوان مگر در مواقع اضطرار از تلفن همراه در مکان های شلوغ و عمومی استفاده نکنید وگرنه باید خطر دزدیده شدن گوشی را نیز بپذیرید.

جاذبه های گردشگری غنا

چنانچه گفتیم کشور غنا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. این کشور ارتفاعات و جلگه های زیبا و چشم نوازی دارد. علاوه بر این جاذبه ها برخی از مکان های دیدنی این کشور عبارتند از: پارک ملی مول، باغ گیاهشناسی آبوری، مسجد لارابنگا، روستای Nzulezo، موزه ملی غنا و پارک ملی کاکوم.

راهنمای سفر به غنا

وسایل مورد نیاز برای سفر به کشور غنا

لباس های کم حجم و خنک و همینطور کلاه و عینک آفتابی برای سفر به غنا جزو وسایلی است که باید همراه داشته باشید. همچنین به همراه داشتن داروهای ضروری و مسکن ها برای بیماری های ناشی از سفر نیز جزو ضروریات به حساب می آیند.

سخن پایانی

یکی از کشورهای آفریقایی که مورد استقبال گردشگران و مسافران بسیاری قرار گرفته است، کشور غنا است. غنا نسبت به کشورهای دیگر آفریقایی دارای امنیت مناسبی بوده و اقامتگاه های خوبی دارد. جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی روح نواز متعددی در این کشور وجود دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها