۵ افسانه شگفت انگیز درباره آفرینش دنیا

در طول تاریخ ، بشر همواره تلاش کرده نحوه آفرینش دنیا را توضیح دهد. به اندازه هر یک از تمدن ها، در این باره داستان وجود دارد. برخی از معروف ترین آنها، مثل اعتقادات یونانی میگوید همه چیز از تیتان ها شروع شد. افسانه های دیگری هم درباره خلقت دنیا وجود دارد که کمتر شناخته شده اند ولی همچنان جذاب و متفاوت با یکدیگر می باشند. با ما باشید تا ۵ افسانه شگفت انگیز درباره آفرینش دنیا را برای شما شرح دهیم..

 

۱.چین ، آسیای شرقی 

همه در عجبند که تاریخ بشریت از کجا شروع شده است: مرغ یا تخم مرغ! چینی ها بر اساس افسانه های آفرینش، جوابی برای این سوال دارند. مثل همه داستان ها، در افسانه های چینی ، دنیا از یک هرج و مرج نامنظم شروع شده است. پس از مدتی بی نظمی، با تخم عالم هستی ترکیب شد که ۱۸۰۰ سال طول کشید. داخل تخم ، یین و یانگ به تعادل کامل دست یافتند. از تخم غول پیکر، پانگو متولد شد. پس از آن سعی کرد یین را از یان ( زمین آینده) جدا کند ، که از آن آسمان به وجود آمد. هر روز آسمان ۳ متر بالاتر رفت و زمین ۳ متر ضخیم تر شد و پانگو ۳ متر بلند تر شد. ۱۸۰۰۰ سال طول کشید تا پانگو مرد. بقیه چیزها از جسد او تشکیل شد مثل ستاره و ماه، کوه ها، رودخانه ها، باران، و زمین های حاصلخیز.. دفعه بعدی که میخواین یه تخم مرغ بشکنین، مراقب باشین! شاید یه دنیای دیگه ازش بیرون بیاد!


۲.کوبا، آفریقای مرکزی

مردم قبلیه کوبا در آفریقای مرکزی، یکی از منحصر به فردترین اسطوره ها درباره پیدایش خلقت را دارند. دنیای آنها یک ویژگی جالب دارد: استفراغ! خدای خالق آنها مبومبو نام داشت که در ابتدا به تنهایی در تاریکی و آبهای سطح زمین نشسته بود. به طور ناگهانی احساس بیماری کرد و استفراغ کرد! ماه و ستارگان و خورشید را بیرون کشید. به لطف وجود خورشید، آبها شروع به تبخیر شدن کردند. به زودی زمین خشک شد و ابرها از بخارات آن شکل گرفتند. دوباره استفراغ کرد و از شکمش ۹ حیوان و انسان بیرون امد. ان ۹ حیوان قادر به تولید همه گونه های جانوری بودند. ۳ پسر مبومبو تصمیم به کمک گرفتند و مورچه ها، پرندگان و گیاهان را به وجود آوردند. پس از آن مبوبو به بشر یاد داد که چگونه آتش روشن کند. بعد از اینکه از آفرینش دنیا راضی شد، به آسمان ها بازگشت. کی فکرشو می کرد این همه چیزای خوب از استفراغ به وجود اومده باشن؟


۳.چروکی، آمریکای شمالی

معمولا افسانه های خلقت دنیا، از خدا و یا یک موجود قدرتمند شروع می شده است. اما در افسانه های مردم هندی چروکی ، همه چیز از یک حشره تنها شروع شد. آنها بر این باورند که حیوانات در محدوده آسمان ها ، جایی که زیرشان دریا بود زندگی می کردند. یک سوسک آبی به نام “دایونی سی” تصمیم گرفت به دریا برود تا از آنجا با خبر شود. وقتی به عمق رفت فقط گل یافت. و آن را با خود بالا برد. گل نرم از هر طرف گسترش یافت و به زمین تبدیل شد . تمام حیوانات تصمیم گرفتند برای زندگی به زمین بروند. به طور ناگهانی او از گل کوه ها و دره ها را ساخت. وقتی گل خشک شد، حیوانات به زمین آمدند و از آنجایی که تاریک بود، خورشید را هم با خود آوردند. پس دفعه بعدی که یک سوسک می بینین، اونو نکشین، ممکنه از نسل دایونی سی باشه و از کنجکاوی یه دنیای دیگه خلق کنه..


۴.ژاپن، آسیای شرقی

در اساطیر ژاپنی درباره آفرینش دنیا، موضوع اصلی خلق جنسیت و پرندگان است. در داستان ها ژاپنی، دنیا از یک نامنظمی و سکوت محض به وجود آمد. با اولین صدا نور و حرکت به وجود آمد . اینگونه بهشت و اولین خدایان به وجود آمدند. بعد از آن ۵ جفت خدایان ژآپنی به وجود آمدند . جوان ترین آنها ، ایزاناگی و ایزانامی برای به پایان رساندن خلق دنیا انتخاب شدند. با یک صلیب گرانبهای آسمانی اولین جزیره راشکل دادند. برای زندگی به جزیره رفتند و پس از آن از آنها تمام جزایر دیگر به دنیا آمد.


۵.مردم ابورجینی، استرالیا

اگرچه مردم از مارها میترسند ولی برای مردم ابورجینی استرالیا مارها خدای خلقت بوده اند. در افسانه های آنها در ابتدا همه چیز در حالت خواب بوده است. تنها چیزی که بیدار بوده یک مار رنگین کمانی در زیر زمین بود. در شکم او تمام قبایل حیوانی زندگی می کردند. وقتی حس کرد وقتش رسیده، دنیا و ویژگی های آن را خلق کرد.  و سپس حیوانات داخل خود را آزاد کرد. آنهایی که از او نافرمانی کردند را به سنگ تبدیل کرد. پس مراقب مارها باشید!

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مسعود
امتیاز :
     

سلام. مرسی از مطالب خوبتون. می تونم بپرسم مرجع مطالبی که نوشتید چه کتاب یا وبسایتی هستن؟ اگر در سایت گودریدز هم عضوید بفرمایید تا کتاب های که می خونید رو بتونم دنبال کنم. مرسی