۵ امپراطوری باستان با قدرت نظامی فاحش!

در اینجا اطلاعاتی درباره برخی از امپراطوری های باستان می پردازیم که قوی ترین و بزرگترین ارتش در سراسر دنیا را داشتند. ۵ امپراطور باستان با قدرت نظامی فاحش! کدامند؟ با تاریخ ما همراه باشید.

 

۱. مصر باستان 

مصر باستان
Ancient Egypt

در طول سلطنت رامسس دوم در ۱۲۵۰ میلادی، مصر بزرگترین ارتش دنیا را داشت و ۱۰۰۰۰۰ سرباز داشت. این کمپین های نظامی در ابتدا به دلیل مهارت های ضعیف رامسس در فرماندهی، نسبتا ناموفق بودند . با این وجود او اولین رهبری بود که این همه نیروی مسلح را فرماندهی می کرد و ارتش او مسئول حفاظت از مرزهای مصر بودند و امنیت او را در طول ۶۷ سال سلطنتش تضمین می کردند.


۲. آشوری ها

آشوریان
assyrian

آشوریان یک جامعه جنگجو بودند که بخش بزرگی از سرزمین ها را از قرن دهم تا هفتم میلادی تحت کنترل داشتند. سرزمین آنها از مرزهای مصر شروع میشد و تا بخش های شرقی ایران کشیده می شد. آنها به منظور حفاظت از امپراطوری متزلزل خود، مجبور بودند ارتش بزرگی برای حفاظت از چنین قلمرو وسیعی داشته باشند و همچنین به کسی که بتواند محاصره ها موفقیت آمیز در مرزهای خارجی داشته باشد و برای پادشاه ثروت و رفاه به ارمغان آورد. بسیاری از مورخان بر این باورند که آشوری ها ، اولین ارتش بزرگ دنیای باستان را به وجود آوردند.ارتش آنها به تمامی سلاح های غول آسا و دور برد مثل نیزه، شمشیر آهنی، تیر و کمان، و سایر تجهیزات لازم برای محاصره مجهز بودند.


۳. سکاهای باستان

سکاها
scythian

اربابان سکاهای باستان هم مورد تحسین بودند هم ترس! انها یکی از قبایل نیمه عشایری بودند که در مناطقی از اوراسیا در قرن هفت تا سوم میلادی زندگی می کردند. انها در سوارکاری و جنگ پیشرفت زیادی داشتند. طبق سنت بربرها یک جنگجوی سکا باید خون اولین کسی که میکشت را مینوشید و سر از تن بقیه قربانیان خود جدا می کرد و بعدا آن را برای پادشاه خود به عنوان نشان قدرت خود هدیه می کرد.


۴. امپراطوری ایران

کوروش کبیر
cyrus-the-great

بنیانگذار امپراطوری هخامنشی، کوروش دوم، معروف به کوروش کبیر، پادشاه ایران در قرن ششم قبل از میلاد بود. در طول سلطنت او ، اپراطوری ایران شاهد گسترش قلمرو بود به طوری که به یکی از بزرگترین امپراطوری های باستان تا آن برهه زمانی به شمار می رفت. به منظور داشتن چنین امپراطوری عظیم و قدرت فاحشی، امپراطور حتما دارای مهارت های زیاد بوده و ارتش بزرگ و کارامدی داشته است.

جنگجویان ایرانی به طور گسترده شناخته شده بودند. یک جنگجوی معمولی ایرانی در آن زمان در جوانی در زمینه های مختلف مهارت به دست می آورد ، به طوری که در سن ۲۰ سالگی به عنوان یک سرباز پیاده یا سواره ، فعالیت حرفه ای خود را آغاز می کرد. علاوه بر این ، کوروش کبیر گارد سلطنتی مخصوص خود را داشت که به گارد جاویدان معروف بودند. انها ۱۰۰۰۰ سرباز پیاده بودند که قسم خورده بودند جان خود را فدای امپراطور می کنند. بر اساس نوشته های هرودوت، جاویدان بدین معنا بود که هر گاه یک سرباز کشته میشد، یک نفر جایگزین او میشد و تعداد سربازان هیچ گاه کتر از ۱۰۰۰۰ نفر نبود.


۵. امپراطوری باستان یونان (اسپارت ها)

یونان باستان
greece

ارتش اسپارتان یکی از نمادین ترین نیروهای نظامی در طول تاریخ بشر بود که در مرکز شهر اسپارتان مستقر بود و مورد احترام ایالات مختلف بود. در طول جنگ پلوپونز ( ۴۶۰ تا ۴۰۴ قبل از میلاد) آنها پس از شکست رقیب خود در آتن، سلطنت خود را به عنوان نیروی نظامی پیشرو در آغاز کردند.

اسپارتان ها به کسانی که ازدواج می کردند ، اهمیت زیادی می دادند  تا سالم ترین و قوی ترین نوزادان را تحویل جامعه دهند. نوزادان توسط اسپارتان ها بررسی میشدند و در صورت ضعیف بودن، بیمار بودن و یا نقص عضو از بالای صخره ها دور انداخته می شدند! آموزش سربازان اسپارتان از سن ۷ سالگی شروع میشد، از مادر جدا می کردند و آنها را به مدارس نظامی شبانه می فرستادند. دوره آموزشی تا ۲۰ سالگی طول می کشید و تا ۴۰ سالگی هم باید در خدمت ارتش می بودند.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

110 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Mehran

سریال وایکینگ با این عظمت واسه قهرمان های کوچیک اسکاندیناوی و…ساخته شد….اما هیچ سریالی در مورد تاریخ بزرگ کشور ما ساخته نشد….کاری به بزرگی و مهارت ارتش ندارم…..بزرگترین و قویترین و مقتدرترین کشور تاریخ باستان ایران بود….ولی الان نیستیم و بعدا هم نخواهیم بود…اما قبلا بودیم رو نباید فراموش کنیم…

محمد

بزرگترین کشور باستان که چین است!!!!
چگونه قویترین و مقتدرترین بود که از یونان و اعراب شکست خورد؟؟؟
در ضمن کوچک خواندن قهرمانان دیگر اقوام پنهان کردن کوچکی قهرمانان خود است!!!!!
همانطور که کوروش و رستم برای تو قهرمان هستند قهرمانان دیگر اقوام نیز برای خودشان قهرمان هستند

حامد

به گواه رکورد های گینس، بزرگترین کشور جهان باستان ایران بود که ۴۴.۶ درصد مردم جهان را تحت لوای خود داشت… چین در سال دویست پیش از میلاد بود که تشکیل شد… همزمان با اشکانیان… ایران یونان را با قدرت در زمان هخامنشیان فتح کرد و هرگز نیز از الکساندر مقدونی نامی شکست نخورد… این دروغی است که غربی ها پرداخته اند تا برای خود افتخاری روی کاغذ بیافرینند… حتی اگر در بدترین حالت، الگزندر را واقعی بدانیم(که نیست)؛ او هرگز موفق به گرفتن همه قلمرو هخامنشیان نشد… بلخ، آسیای مرکزی شامل مرو و سکائیه و داهه و پارت؛ استان… مطالعه بیشتر »

علی رضا

حس میکنم حرفای انوش راوید روت اثر گذاشته!!!!!الکساندر غیر واقعی شد!!!!سلسله بطلیموسی(حرفات به باد فنا رفت)داری میگی عرب ها جزو حکومت ایران بوده و هستند(چگونه هستند؟؟؟؟؟ولله ما فقط تعداد اندکی عرب تو خوزستان داریم)استان هند هخامنشی؟؟؟؟(حتما باروت هم توی استان چین هخامنشی تولید میشد؟؟؟؟بابا حرفای کسی رو که میگه کل دنیا ایرانی هستن و سرخپوستا هم ایرانی هستن و انسانها سه دسته بودن شنگول و منگول و حبه انگور!!!!!باروت رو هم ایرانیا اختراع کردن و یاقوت ها و آینو ها هم ایرانی هستن و زبان عربی از فارسی به وجود اومده و آتیلا هم ایرانی بوده و اهل آذربایجان!!!!! و… مطالعه بیشتر »

mmsm

زر نزن بابا وقتی کورش کبیر کشور گشایی میکرد یکی از سربازانش گفت چرا به اعراب حمله نمی کنی؟گفت اعراب به جای حکومت و سرباز شتر دارن وتو چادر زندگی میکنن به چی حمله کنم؟سرزمین هخامنشی اونقدر بزرگ بود که خورشید در اون غروب نمی کرد (یعنی اگر یک طرف شب بود طرف دیگر روز بود و خورشید همیشه در سرزمین هخامنشی می تابید)اون از امپراتور یونان که در برابر شاپور تعظیم کرد ،اون از خشایار شاه که پسر کورش بود و آتن رو به آتش کشید اون از کمبوجیه که مصر رو فتح کرد همین سکا ها که میگه… مطالعه بیشتر »

amir

برادر عزیز سورنا سردار داریوش نبود و اون به اتش کشیده شدن اتن ضد و نقیضه و اون غروب نکردن خورشید مال بریتانیای نه هخامنشیان

amir

و راستی خشایار شا پسر داریوش بود

Iran

درسته حرفهات بجز اخری زمانی قلمرو تو انقدر بزرگ باشه میشه این کار انجام بشه که قلمرو هخامنشیان بزرگ بود

ماهان

عزیزم ماله ایرانم بود چون از اسیا طلوع میکرد و از اروپا غروب میکرد بریتانیاهم گسترده بود اما نه ب اندازه ایران

عرشیا

چی میگی چیزی زدی بریتانیا تقریبا دو سوم دنیای اون زمان رو داشته هخامنشیان یک سوم رو داشتن

یکی که تاریخ خونده و کشورش رو نمیفروشه🗿

عزیز فشاری بزرگترین حکومت تاریخ حکومت هخامنشیان بوده اینو گینس گواهی میده نه من همونی که شیفتشی

Immortal Persia

هخامنشیان از لحاظ جمعیت قدرتمندترین بودند نه از لحاظ وسعت چون قلمرو مغولان و عثمانی ها و امپراطوری بریتانیا از قلمرو هخامنشیان بزرگتر بوده

پرهام

دوست عزیز سورنا سردار اشکانی بوده و ربطی به کوروش بزرگ نداره

امیر

اولاً امپراتور روم نه یونان دوم خشایار شاه پسر داریوش بود سوم مادر کوروش کبیر ماندانا دختر ایشتوویگو پادشاه ماد بود آنقدر هم ایرانی ،عرب،چینی و کوفت و زهرمار نکن ما همه انسان هستیم هیچ فرقی نداریم

عرشیا

داداش یه چیزی بلد نیستی الکی حرف نزن اول امراتور نه امراطور دوم اون والرین امپراطور روم بود که جلوی شاپور زانو زد سوما خشایار شاه پسر داریوش بود نه کوروش سورنا هم برای اشکانیان بوده نه هخامنشیان بعدشم اینقدر ادعات میشه برو خودت یکم تاریخ بخون که اینقدر چرت و پرت نگی

Yaja

درود به شرفت

رضا

اولن سکاها لک نبودن اینو بفهم
دومن سرنا اشکانی بود
بعدشم پادشا گردیانوس و والریانوس روم بود که به شاهپور تعظیم کرد
کسی که تاریخ نخونده لطفا فتفا نده

Immortal Persia

یک خشایارشا نوه کورش بود دو سورنا زمان اشکانیان بود و با ده هزار نفر پنجاه هزار نفر رومی رو شکست داد تو خودت یکم برو تاریخ بخون بعد بیا زر زر کن سه قدرتمندترین ارتش دنیای باستان سواره نظام اشکانی بود نمیدونم چرا مردم ایران فکر میکنن کل تاریخ فقط کورش کبیر اشکانیان از هخامنشیان قدرتمندترین بودند این رو پلوتارک تارخ نگار رومی بعد از شکست پسر ژولیوس سزار از اشکانیان رو میگه پلوتارک می‌گوید پس از گذر از رود ارس و خروج از خاک ایران، رومیان مانند نجات یافتگان از دریا زمین را می‌بوسیدند و گریه‌کنان یکدیگر را… مطالعه بیشتر »

۳مهراب۳

ماشالا داداااش حق تا ابد

ناشناس

جواب ابلهان خاموشیست به این حله حوله توجه نکنید برید دیگاه های دیگه رو بخونین (علی رضا) احمق

عرشیا

سلام داداش چرا انگلیسی میگی بگو اسکندر دیگه بعد کی گفته اسکندر دروغیه هخامنشیان شکست خوردن از اسکندر بدم خوردن.
حقشون بود چون خیلی مغرور شده بودند اگر از غرورشون کم می کردن و مقدونی ها رو جدی می گرفتن حتما پیروز می شدن چون اسکندر کم کسی نبود

یکی که تاریخ خونده و کشورش رو نمیفروشه🗿

تو یه گواهی بیار که تخت جمشید سوخته بعدشم اسکندر رو فقط یونانیها قبولش دارن و حتما از خودشون ساختن آخه کسی که ۷یا۶ ماه سر مصر گیر میکنه و تازه میگیرتش تازه مصری که زیاد سرباز اصیل ایرانی نداشته چه شکلی تو ۳ سال ایران رو میگیره بعدشم درباره موضوع ترموپیل باید بگم که اگه انقد اسپارتا قوی بود و ۵ ملیون ایرانی رو تو یه چسه تنگه نگه می‌داشت چرا کشورش یه بند انگشت از نظر هخامنشیان بود جناب عرب زاده

ارسلان

دادا اسکندر وجود داشته اینکه تخته جمشید رو آتیش نزده و یونانی ها ازش افسانه ساختند و عقده گشایی کردن بخاطر فتح آتن توسط خشایار شاه رو میتونم ازت بپذیرم چون تاریخی که یونان نوشته راجب اسکندر کاملا اقراق شده هستش و تناقض توش زیاده معتمد ترین منبع حمله اسکندر به ایران رو نسبت دادن به هرودوت که صد سال قبل از حمله اسکندر به ایران تو سن شصت سالگی مرده همین یه مورد کافیه برای شر و ور بودن نوشته های یونانی ها و هزاران باگی که تو نوشته هاشون هست این یه موردشه فقط , اما وجود اسکندر… مطالعه بیشتر »

ندای راست

دوست عزیز ایران در دوره ی هخامنشی ۴۴درصد جهان قلمرو اون دوره بود و اینکه ما فقط قهرمان هایی چون کوروش رستم نداریم هزاران هزار قهرمان دلیر که ۹۹٪ ما حتی اسمشونن نمیدونیم بزرگترین کشور دنیا الان روسیه هست نه چین!!و ایران شکستش از یونان به خاطر خیانت یک چوپان بود و اینکه اریو برزن هنگام حمله ی اسکندر به ایران فقط ۳۰۰سرباز داشت و اینکه اگر یونان ایران رو گرفت قبلش خشایار شاه یونان رو گرفت و بعدش خسرو پرویز که مصر و اعراق و روم یونان را گرفت و اشکانیان یونان را گرفتند و اینکه اعراب در اولین… مطالعه بیشتر »

amir

چن سالته؟ سزار مال زمان اشکانیان بود نه خسرو پرویز-چشم مصنوعی مال شهر سوخته بود که قبل مهاجرت اریایی ها بود-سزار مال بیزانس نیس-خسرو پرویز که ترکیده بود مصر رو فتح نکرد و از رومیا شکست خورد از میدون جنگ فرار کرد-خشایار شا از یونانیا شکست خورد-اعراب تو دوتا نبرد به صورت تاکتیکی ایران رو شکست دادن و تو سومی بخاطر طوفان شن ربطی به دین و سلمان فارسی نداش

کیانوش

احمق یکم تاریخ بخون خشایار شاه آتن را به آتش کشید خسرو پرویز درست هست به مصر حمله نکرده ولی دهن رومی ها را جز داده سزار از زمان ماد ها تا زمان ساسانیان اسم امپراطور روم بود

Iran

داداش امپراطوری روم بعد از هخامنشیان و ماد ها بوده آبرومونو نبر

ناشناس

جناب زمان ماد اصلا رومی نبود و بعد هم که به قدرت بالایی رسید اول جمهوری بود و رسما از ۲۷ قبل میلاد امپزاتوری شد در زمان آگوستوس

ناشناس

خسرو پرویز واقعا شاه خوبی نبود اشتباهات و فتوحات بی ثمر و جنایت تنها ویژگی های سلطنت خسرو پرویز هستند دقیقا هرچی انوشیروان دادگر ساخت خسرو پرویز خراب کرد

Immortal Persia

اتفاقا خسرو پرویز مصر رو تونست چند سال فتح کنه برو تحقیق کن دربارش

ناشناس

تو واقعا ایرانی هستی که این حرف هارو میزنی

Iran

داداش اعراب در نبرد اول شکست سختی خوردن در جنگ پل که ابوعبید ثقفی فرمانده عراقی سپاهیان اعراب رو در دست داشت و حتی به خاطر این شکست فرمانده عراقی عمر لن خطاب تا یک سال نام عراق رو نیاورد

ناشناس

بله درنبرد پل ایرانیان با اختلاف برنده شدن اما این پیروزی دوامی نداشت

Iran

بعد هم به دلیل قدرتی که ژولیدگی سزار در زمان خود داشت و به احترام او تمام امپراطور های روم نام خود را سزار می گذاشتن و به جای شاه به آنها سزار می گفتن

Iran

سوم اینکه فرمانده خسرو پرویز شهر براز

Iran

سوم اینکه فرمانده خسرو پرویز شهر براز بخشهایی از مصر و آفریقا رو فتح کرد برو تاریخ بخون ناناز بعد بیا حرف بزن

ناشناس

فتح کرد اما بعدا از دست داد

یکی که تاریخ خونده و کشورش رو نمیفروشه🗿

همون تاکتیکی رو میگی که اعراب دست تو دماغ وایسادن و وقتی فهمیدن ایرانو روم بخاطر جنگ هاشون که ایران پیروز شده بود تضعیف شده بودند حمله کردند و ایران رو گرفتند اما اگه هنوز به قدرت اعراب میندازی بگو چرا تا میخواستن برن اروپا رو بگیرن وسط اروپا زاییدن همون ارو پایی که زیر سلطه روم بود و همون رومی که باج میداد به ایران برای پاره نشدن ایرانم تو ۸۵ درصد از نبرد هاش با روم پیروز شده

امیر

برادر تو که سواد نداری نظر نده ایران در زمان داریوش بزرگ دو سوم جهان رو در دست داشت و بزرگ ترین حکومت تاریخ بشریت بوده تو که تاریخ خودتو فراموش کردی و برای وایکینگ ها غیرتی میشی باید یکم بری مطالعه کنی ایران بار ها در نبرد های مختلف یونانی ها و رومی هارو شکست داده و در زمان خشایار شاه بزرگ آتن به فتح ایران در آمد زمانی که اعراب بر ایرانی ها چیره شدند ایران درگیر جنگ های داخلی بود و یزدگرد فقط دو ماه بر تخت شاهی نشسته بود و این خیانت خود ایرانی ها بود… مطالعه بیشتر »

خودم

محدوده دیوار چین از چین فعلی کوچیک تره در ضمن ایران فقط سه بار در تاریخ فتح (که این هم توی تاریخی نزدیک ۴۰۰۰ بوده و اگه فقط زمان داریوش رو حساب کنیم همه باید لنگ بندازن(یجورایی اولین سیستم اطلاعتی مال داریوش بوده)) چین ۳۰۰ جنگ داخلی داشته تازه نژاد چینی ها توی کار های بدنی ضعیفه و توی ویکی پدیا هم نوشته ۸۵ درصد کشمکش های ایران و روم برنده ایران بوده (https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D8%B1%D9%88%D9%85) این لینک در مورد یونان: (https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%88_%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%86) در مورد اعراب هم باید بگم مردم از سیستم ارباب رعیتی خسته شده بودن و از عوض شدن پادشاه خوشحال… مطالعه بیشتر »

ناشناس

شما که میگید ایران از اعراب شکست خورد خسروپرویز بود اعراب یه قلعه ی مرزی تسقیر کردن که شما کوری می خونین هخامنشیان با اعراب قابل مقایسه نیست سلجوقی چی بود اگه پاپ به داد بیزانس نرسیده بود الان بیزانس به دست عثمانی سقوط نمیکرد خسروپرویز یاد تون رفت ال بویه خلیفه رو خورد کرد اینا رو چرا نمیگید

ایلیا

ناشناس جان فرمایش شما متین کنترل و تسخیر عربستان، عراق و شکست های رومی ها مربوط به زمان خسروپرویز بود که شاه با اقتداری بود اما انوشیروان زد تو کاسه ساسانیان

امیر محمد

ایران در زمان هخامنشیان نزدیک به ۴۵ درصد جمعیت دنیا را داشت.قدیمی ترین سلسله چین که سلسله شانگ هست در سال ۱۵۰۰ پیش از میلاد که حتی به نصف جمعیت و وسعت ایران هم نمیرسید. قدیمی ترین پادشاهی متحد و قدرتمند ایران ایلامه که ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد تشکیل شد. ایران هخامنشی نصف یونان رو فتح کرد و اون نصف دیگه هم با به راه انداختن جنگ داخلی نابود کرد. ایران از یونان شکست نخورد. از مقدونیه شکست خورد(که البته همونطور که دوست عزیزمون گفتن الکساندر مقدونی یک دروغ بزرگ تاریخیه. در زمان اشکانیان سورنا از خاندان سورن با… مطالعه بیشتر »

Iran

جواب ابلهان خاموشیست

Abolfazl

عزیز از اعراب شکست نخوردند از اسکندر مقدونی شکست خوردند و اینکه اضافه کنم اعراب مثل کشور عراق سوریه اردن و تکه ای از عربستان هم برای ایران بوده و یونان هم که کامل برای کشور ایران کوروش کبیر بوده

امیر

موافقم نباید به عقاید دیگری بی احترامی کرد
البته بگم که هخامنشیان در اوایل مقتدر بودند و با مشکلات داخلی شکست خوردند ولی دوست عزیزم شما راست میگی باید احترام بذاریم به عقاید هم

رضا

شکست ایران از یونان فقط بر سر نقشه است وگرنه سپاه هخامنش پر تعداد تر بود تا اتن بعد شکست ساسانی از عراب فقط بر سر اشوب در شهر بود ۱زیر اب رفتن زمین های کشاورزی بابل که بیشتر منابع دولت رو تامین می کرد ۲ اختلاف نابرابری های اجتمایی ۳دین در دوره ساسانی اجباری بود و ازادی دینی نبود ۴ اختلاف اشراف و معبدان و پادشاه بر سر قدرت اینا دلیل شکست دولت ساسانی بود بله در دوه شاپور دوم حساب کار دستشون اومد تاریخ ایران پر بیشتر هست حتی مصر چون مصر به دلیل داشتن موقیت جغرافیایی(صحرا ها.… مطالعه بیشتر »

کامران

اسکول تو عمرت ندیدی یا نشنیدی یک کشتی گر قدر شکست بخوره یا یک تیم فوتبال شکست بخوره؟؟ تو عربی که جانبداری اعراب تازی رو میکنی؟؟ همه دنیا باید در برابر بزرگی و شکوه ایران کرنش کنه!! حتی یه شیر پیر هم وقتی پیر و مریض میشه ممکنه چارتا کفتار فرصت طلب بش حمله کنن!! کوروش قهرمان همه گیتی آیه…مردی که یه زن برگزید…ایران هر وقت شکست خورده ، درگیر جنگ و نارضایتی داخلی بود

ME.RA.J
امتیاز :
     

سلام سایتتون خیلی خوبه ولی اینو بگم که داریوش اول گارد جاوید رو ساخت نه کوروش بزرگ ممنون از سایتتون

داریوش یکم

یکم مطالعه کن بعد نظر بده

عرشیا

داریوش کبیر چرا ایراد می گیری

عرشیا

آفرین

پرشین هیستوری

گارد جاویدان داریوش اول ساختش
🗿مطالعه کن بعد مقاله بنویس🗿

رضا

خوب بود و سپاه جاویدان مال داریوش بود

کیارش

آقای کیانوش منم اعتقاد دارم اسکندر ساخت غربی هاش و دروغ هست اما من برای این دلیل دارن دلیل اول چگونه اسکندر ایرانو و هندو و بابل را فط کرد اما هندی ها تو تاریخشون حرفی از اسکندر نشوده عرب ها هرچه کتاب تاریخی از زمان ساسانی مونده بود سوزوندن بخواتر همین ما از تاریخ نویسای یونانی داریم استفاده می کنم تو ایران دلیل دوم می گن هرودود تو کتابش اسمی از حمله اسکندر به ایران آورده اخه خنگا هرودود زمان حمله خشایار شاه کتابش تمام شد و بعدش مرد دلیل سوم اگر سلوکیان بر ایران حکومت می کرد چرا… مطالعه بیشتر »

عرشیا

تو برو املا یاد بگیر بخاتر😳😳😳

امیر
امتیاز :
     

خیلی خوبه مطالبتون، ولی بعضی هاش کم توضیح دادید

کیانوش
امتیاز :
     

کسی به ایم اسکندر وجود نداره خمش ساختگی هست چرا چون خشایار شاه هفت سال طول کشید به یونان برشه بعد چه طور اسکندر از مقدونی تا ایران رو آور دوسال رسید مگه داریم. اسکندر خمش دروغ هست اگر به سلوکیان توجه کنید می بینید یدونه سکه به شکل سلوکیان نیست یعنی سلسله ای به اسم سلوکیان هم وجود نداشته هخامنشیان بخواتر جنگ های داخلی از بین رفت ایران پربود از قوم دین های زیاد این قم ها با هم جنگیدن پارس و ماد از مقام زیادی برخوردار بود و قوم های دیگر حسودی می کردند بعد بین این قوم… مطالعه بیشتر »

سیامک

دوست عزیز حرفاتون درست است منم با این دلیلی خوبتون به نتیجه اینکه اسکندر وجود ندارد رسیدم

ناشناس

بله به وجودش ایرادات زیادی هست اما اگر وجود نداشته باشه یک حفره ایجاد میشه در تاریخ

عرشیا

تمام عالم دارن میگن اسکندر واقعیه بعد شما ها دارید فرضیه جدید میدید که دروغی بوده

دیاکو

سکا ها ایرانی هستند

رضا
امتیاز :
     

خوب بود

کیارش

آقای نویسنده ممنون برای این سایت خوبتون اما شما خیلی آش ارتشای قدرتمند را جا گذاشتید مثلن وایکینگ ها یه زمانی کل اروپارا غارت کردند دوم ارتش پر جمعیت چین رو فراموش کردید سوم شما سامورای ها که تو شمشیر زنی مهارت داشتن را جا گذاشتید روم کل اروپا را فط کرد را نگفتید
این ها همشون تو دوران باستان بودن آقای نویسنده اما با جورعت می تونم بگم که کارد جاویدان از همه برتری داره

کیانوش

من هم معافقم ، ایران در تاریخ کشوری نبود که به زور فطش کرد فقط خیانت و تفرقه. و مهم ترین دلیل شکست پیش تر کشور ها نه فقط ایران این هست که به نادانی بیاد پادشاهی کنه. ایران زمان آخر دوران صفوی چه پادشاهان بی لیاقتی داشتیم که توسط افغانی ها تسلیم شد چه پادشاهان ———- گذاشتن ایران توسط ترکای وحشی یا عرب یا مغولای وحشی اداره بشن باز دمه اون افرادی که این مهاجمان وحشی رو از این کشور بیرون کردن گرم .

کیانوش
امتیاز :
     

اول از همه مغول ها بعد از مسیح قدرت گرفتند . مصری ها هم زمان کمی قدرت داشتن بعد ان زمان دست ایران و رومی بود . اسکندر قدرتی نداشت و با شانش ایرا نرا فتح کرد به مملکت خیانت کردن . بعد کشور های ان زمان ترز جنگیدن را از ایرانی ها یاد گرفتن
ممنون از شما

عرشیا

برادر من اسکندر فقط توی یه جنگش به کمک یک چوپان پیروز شد بقیه نبرد هاش رو دهنش سرویس شد تا بگیره

کاوه سام

زمانی که اسکندر به ایران حمله کرد مردم ایران از شاه اون زمان داریوش سوم به تنگ آمده بودند یک جا خوندم ایران سربازانی بسیار داشت و وقتی اسکندر حمله کرد ایرانی ها از او استقبال کردند و شب وقتی جشن گرفتند واسکندر مست کرده بود فرما های او که کینه آتن را در دل داشتند تخت جمشید را آتش زدند و وقتی اسکندر فردای آن روز این را فهمید فرمانده هایش رادعوا کرد

ایلیا

به نظر من یک عده بی سوادجمع شده اینجا اخه چرا چرط میگین زمان کوروش ۴۴درصد جهان مال امپراطوری هخامنشی بود توی جنگ یونان اسکندر بود اما آریو برزن دهن اسکندر روسرویس کرده بود واگه اون بیشرف سرباز ایرانی راه رسیدن به بالای قله را نشان نمیداد آریو برزن کامل اونو شکست داده بود اما درجنگ ساسانیان با روم و اعراب چندین بار ما روم رو شکست داده بودیم و حتی درزمان خسرو پرویز چنان شکس خورده بودند که در آستانه فروپاشی بودن و بعداز اینکه ایران از اعراب شکست خورد روم از فروپاشی نجات پیدا کرد در زمان جنگ… مطالعه بیشتر »

ایلیا

به نظر من یک عده بی سوادجمع شده اینجا اخه چرا چرط میگین زمان کوروش ۴۴درصد جهان مال امپراطوری هخامنشی بود توی جنگ یونان اسکندر بود اما آریو برزن دهن اسکندر روسرویس کرده بود واگه اون بیشرف سرباز ایرانی راه رسیدن به بالای قله را نشان نمیداد آریو برزن کامل اونو شکست داده بود اما درجنگ ساسانیان با روم و اعراب چندین بار ما روم رو شکست داده بودیم و حتی درزمان خسرو پرویز چنان شکس خورده بودند که در آستانه فروپاشی بودن و بعداز اینکه ایران از اعراب شکست خورد روم از فروپاشی نجات پیدا کرد در زمان جنگ… مطالعه بیشتر »

کیانوش

اقای ایلیا اهان من به شما باید بگم وطن پرست یا نژاد پرست برادر خسروپرویز فقد نظر رو پس گرفت روم رو شکست نداد اصلن مهم ترین دلیل اینکه عرب ها تونستن ایران و روم رو شکست بدن همش تحسیر خسروپرویز بود روم به ایران گفت بیا صلح کنیم اما خسرو صلح رو به دشمنی ترجیه داد همین هم شد که ۲۱ سال این دو حکومت با هم بجنگن تو این ۲۱ سال این دو حکومت تلفات سنگینی از دست دادن و آخرم به نتیجه نرسیدن بعد عرب ها به راحتی هم ایران و هم روم رو فتح کرد اگه… مطالعه بیشتر »

ناشناس

اوایلش چرا موفق شد سوریه آناتولی و حتی مصزر رو فتح کنه ولی به دلیل غرور کاذبش پیشنهاد صلح رو نپذیرفت و هراکلیوس موفق شد ایران رو شکست بده

ارسلان

کاملا اشتباه و سفارشی تاریخ نوشتی , اول بنیان گذار گارد جاویدان داریوش بود نه کورش تعدادشونم همیشه ۱۰۰۰۰ نفر فیکس بوده و هر سرباز گارد هم تیر انداز بوده هم نیزه دار هم شمشیر زن هم سوار کار
و دوم اینکه سال ۲۰۱۰ مجله تایم گارد جاویدان رو دومین ارتش قدرتمند کل جهان نه فقط دوره ی باستان کل تاریخ جهان معرفی کرد بعد از ۲۵ قرن رتبه ی یک هم یه ارتش چریکی کاماندویی امریکایی بود

رضا

سلام خدمت همه دوستان
شما سپاه خشایار شاه که حدود۱ الا ۲ ملیون بوده در جنگ سلامیس فراموش کردی

Amir
امتیاز :
     

پارت ها با کشتن سورنا دهنشون سرویس شد و بعد پسر شاه ارد دوم برادراشو و شاهو کشت و با ارتش سنا روم ریخت رو هم که تمامه درفش هارو داد به روم و روم یک فاحشه داد به پسر شاه و فاحشه ولیعهد ایرانو تبعید کرد به روم و بقیه پسرا شاهو همشونو و حتی شاهم کشت در زنا زادگی رومی ها و دروغگوییشون حرفی نیست

آخرین ویراییش 5 ماه قبل توسط Amir
Amir

هخامنشی ها هم از وضعیت کشور قافل شدن و دیگه مثل پادشاه های قبلشون نبودن که اسکندر تونست همچین گوهی رو بخوره بیاد بابل رو بگیره و پایخت خودش کنه و بعد با خیانت یک چوپون زنا زاده از دره گذشت چند روز داشت زیره سنگایی که اریو بر زن میریخت جون می داد بعد پادشاه ایران در رفت نیروی کمکی نداد به اریو برزن شاه سگ پدر هخامنشی و تونستن یه گوهی بخورن ارتش اسنکدر

Amir
امتیاز :
     

ساسانیان از فیل تو جنگ اعراب استفاده می کردن و نقطه ضعف فیل هارو ایرانی هایی که اسیر اعراب شدن گفتن سلمان فارسیم تایید کرد فیل بانه و زیر گردن فیل و پافیلهه که تونستن به ارتش ایران چیره بشن و گرنه اعراب فرماندشو ابو عبید سقفی رو زیره پا فیلا له شده پیدا کردن و کشتنش روحیه سپاه اعراب ریده تر از اینا بود که بخواد شکستمون بده بعدم که زمان خسرو پرویز کلا مرز های ایرانو ول کرده بود قرمساق پوله سربازا هم نمی داد و مردم ایران عقیدشون این بود اگر شکست بخورن تقدیرشونه و کاری نمیشه… مطالعه بیشتر »

آخرین ویراییش 5 ماه قبل توسط Amir
Amir

در باب حمله مغول ها هم باید بگم ایران اگر به پسر شاه خارزم نیرو می دادن و شاه فرار نمی کرد مردم اصفهان قتل عام نمی شدن و تمامه مغول هارو از دمه تیغ می گذروندن

Mohammad

۱_ارتش جاویدان مال دوره داریوش شاه هخامنشی بوده نه کوروش
۲_اسپارت ها در دوره هخامنش بودند و از هخامنش کوچک تر بودن قبل از دوره اسکندر هم آتن و اسپارت اگه در تاریخ مرور کنید میفهمید که امپراطوری هخامنش از همه امپراطوری ها قوی تر بودن
۳_لطفا جنگ بین اسپارت ها و ارتش کوچک اریو برزن را مطالعه کنید بعد از قدرت ارتش ها توضیح بدین

هپوچ

تنها مردمی داخل جهان که تو گذشته زندگی میکنن:

ناشناس

ارتش ساسانیان قویترین ارتش ایران باستان بود نه هخامنشیان ساسانیان خیلی پیشرفته تر و منظم تر از هخامنشیان بودند و مدت بیشتری هم سلطنت کردن

ناشناس

هخامنشیان از نظر نظامی واقعا از ساسانیان بسیار پایین تر بودن

مبین

و داداش میخوام اینو بگم که امپراتوری قدرتمند ترک هارو فراموش کردی😏

آخرین ویراییش 5 ماه قبل توسط مبین
Kourosh Hakhmansh

ما ایرانیان فقط با خیانت خودمان شکست میخوریم در نبرد بابک خرمدین با اعراب فرمانده از سلمان فارسی یا سلمان تازی میپرسه چگونه باید اینهارو شکست دهیم که سلمان میگه تو هرگز نمیتوانی آنها را شکست دهی مگر اینکه از ایرانیان مسلمان شده استفاده کنی

وطن پرست

بزرگترین کشور باستان ایران بوده با جنگ هایی که کرده قلمرو خودش رو از پنجاب هند تا آتن یونان کشونده این اعرابی که حالا برا ما شاخ شدن و خرمشهر رو از خودشون می دونند باید اطلاع داشته باشن که حتی کل کشور عراق مال ایران بوده حتی در زمان ساسانی یمن مستعمره ایران بوده (در تاریخ بسیار واضح است) مصر و تونس جزئی از ایران بوده و داریوش شاهی بوده که بر ۳ قاره حکومت کرده . در مورد ساسانی ها قوی ترین شاهشون انوشیروان بوده که ارتش را مجهز و جزانه ها را پر کرده و پیروزی های… مطالعه بیشتر »

مهدی

عجب شما چرا بهانه میاورید که به دلیل شن ویا خیانت از اعراب شکست خورید؟
آخه خنگ اعراب باامکانات کم پدرتوتو درآوردن شاهانتون که بالای کوه ها وزیر شتران قایم شدن
خلاصه اینه که شما نه تنها در قادسیه از اعراب شکست خوردید بلکه جلولا نهاوند ذی قار وچندین جنگ دیگه هم از اعراب شکست خوردید
خلاصه که کسی حریف اعراب نمیتونه بشع

ایلیا

مطمئن هستی در زمان ساسانی شکست خوردیم حالا اگه جرت دارن بیان جنگ

کامران

عرب چن تا وزنه بردار داشته؟؟ عرب چن تا کشتی گیر داشته؟؟ چن تا دانشمند داشته؟ مقایسه عرب با نژاد اریایی مثل مقایسه بنز با پیکانه…همه جهان فرهنگ ایران رو ستایش میکنه؛ یه نفرم بیاد از عرب تعریف کنه!! عرب اگه جرات داشت تو دوره شاپور دوم یا شاپور اول به ایران می تاخت!! احمق تو وقتی پیر بشی ، میتونی با یه جوون سرحال کشتی بگیری یا هم پاش بدوی….تو میگی شن و خیانت و جنگ داخلی و خستگی سپاه ایرانو و … تاثیر نداشته؟ همون رومی که در موردش فیلم گلادیاتور رو ساختن؛ بارها از ایرانی ها شکست… مطالعه بیشتر »

کامران

اگه نظرات منو نذارین….ینی آزادی و حقیقت رو با ارابه ی سازش و تعصب و قدرت و جانبداری از تازیان، زیر گرفتین

علیرضا

من قبول دارم ایران در مارتین از یونان شکست خورد ولی انتقامجو در ترمپولین گرفت و یونا را فتح کرد ولی یک اشتباه کرد باعث شد یونان دوباره قدرت بگیره اونم این بود که خشایار شاه به حرف آرتمیس گوش نداد و در نبرد سالامیس شرکت کرد و از نیروی دریایی شکست خورد وگرنه یونان توان درگیری با نیروی زمینی ایران را نداشت

محمد پاکپور

چرا ارتش مغول که بزرگترین امپراتوری تاریخ را داشتند در این لیست نیست یا ارتش عثمانی که بر همه جهان اسلام و تقریبا همه اروپاو آفریقا حکومت کرد. ضمنا اگر کوروش امپراتوری پهناوری داشت چرا در جنگ با ماساگتها که همین بیخ گوشش بود شکست خورد و مرد؟

آرمین.مازندران(مازنی/طبری)

با عرص معذرت ببخشید ولی خیلی خیلی بی سوادی به جون خودم اخه احمق تو مقاله های ریچاد فرای و بهرام مشیری که چند تا دلیل اوردن اون کوروش و اون حمله اتفاق نیافتاده بود…الان بگم چه دلیل هایی بود باور نمیکنی تعصب چشماتو کور کرده بعدشم قوی ترین این نیست که…مثلا تو سایت اصلی های خارجی همه توافق کردن قویترین برای ارتش روم بوده…اسپارتاکوس حالا جالبتر اینکه همین اسپارتاکوس که قویترین ارتش و تشکیل داد میشه شماها بگین چطور با چهل هزار نفر در برابر فرمانده سورنا با ده هزار نفر شکست خورد به‌طوری که تلخ ترین شکست اونا… مطالعه بیشتر »

amir

سیصد اشتباهه ولی تو هم اشتباه گفتی-ال بویه مسلمان بودن و از نظر دینی خودشون رو تابع خلیفه عباسی می دونستن-امپراتور دریا مال دوران شیلا متحده -😂😂😂😂در ضمن اسپارتاکوس به ایران حمله نکرد کراسوس بود بعد به اونا میگی بیسواد …خدایی شما چن سالتونه

ساواش

ال بویه تابع خلیفه ی عباسی نبودن چرا؟چون شیعه مذهب بودن و وقتی بغدادو گرفتن بخاطر عواقبی که داشت خلافتو از بین نبرد بعدشم یه متن به این بزرگی نوشته امکان اشتباه وجود داره

کیانوش

باهوش کسی به اسم اسکندر وجود ندارهقویترین سپاه جهان گارد جاویدان هست حتا مورخ های امریکای این رو قبول کردن
چرا چون خیلی سخت هست یک
نفر هم شمشیر زنی و هم تیراندازی و هم نیزه و….. غیره را بلد باشه

ناشناس

ای اند لونیداس بود که با ۳۰۰ سرباز تونست ۲۰ هزار سرباز خشایار شاه رو شکست بده

ایلیا

شکست داد یا شکست خورد بی سواد

کیانوش

قبول دارم 👏👏

کامران

آفرین آرمین بچه مازنداران….ایرانی راستین و وطن پرست…..اعراب هیچ وقت نتونستن مازنداران رو تصرف کننن، مازنداران عشقه

ندای راست

واقعا خنگی اون فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط یک دروغهههههههههههه که تو فیلم های قزاقستان است. کروش از کدورت سن مرد و اینکه اگرن اونا کروش رو کشته باشن نادرشاه هم کل داغستان رو به اتیش کشید همشون رو قتل ام کرد کروش بیشترین طلا و بزرگترین خزانه دنیا رو داشت که دشمنان هوس طلا کردند و جنگ رو شروع کردند این دنیا بالا برهههههه پایین بیادددددددد نادرشاه انتقام ما رو از هر کسی که نباید بود گرفت

amir

ماشا الله جغرافیاتونم افتضاست داغستان طف اذربایجان و روسیست نه قزاقستان

amir

نحوه مرگ کوروش تایید نشده و روایات مختلفی هس

کیانوش

کرورش توسط یک قوم غارت گر به صورت ناجوانمردانه مردانه مرد

کیانوش

دوست عزیز عثمانی ها و زمان قدرت مغول ها در دوران باستان نبود 😂

ناشناس

جناب این یک روایته ! روایت های دیگری هم از مرگ کوروش هست

کیانوش مورخ پارسی

کی گفته مغول ها بزرگ ترین ارتش رو داشت این چینی ها بودن که بزرگ ترین ارتش رو داشتن و اینکه عثمانی ها و مغول ها در دوران باستانی نبودن بعد از ورود اسلام به ایران حضور داشتن پس دلیلی نداره تو این لیست باشن

ناشناس

امپراتوری روم کجاست به مراتب قویتر بود از اسپارت ها و هم منظم تر

ایلیا

این رو راست میگه روم از اسپارت ها منظم تر بود

king

خوشم میاد ارتش ساسانی توش نی😂.
یعنی واقعا سایت چی نوشته؟ شما روم و حساب نکردید، ساسانیان رو حساب نکردید، امپراطوری اسکندر رو حساب نکردی اومدی اسپارت رو گذاشتی.(وقتی مدیر سایت گاد آف وار فن باشه) اومدی جای بابل آشور گذاشتی. هیتی رو حساب نکردی.مردمان دریا(sea people) رو حساب نکردی. اومدی جوک نوشتی برادر من؟ تو این موارد فقد با ایران و سکا موافقم.(برید قلمرو سکا رو با اشکانیان مقایسه کنید حرفی ندارم)

محمد

اقای کیانوش اون نامه ای ‌ک اعراب به خسرو پرویز و ایران نوشت تحقیر امیز بود و اون زمان اعراب خیلی وحشی بودن شرایط نامه به نفعه اعراب بود خودمونو به عربا باختیم شانس اوردیم عربا با خوشون درگیر شدن اگه اینطور نمیشد ما برده بودیم حتی امامان هم مارو به بردگی میگرفتن وقتی باهامون مهربون بودن که عدبا بهشون پشت کردن ارتشو نیرویی نداشتن مجبور شدن از ایرانیا نیرو بگیرن