بوزینه و مار پرستى در هند

با بوزينه و مار پرستى در هند بیشتر اشنا شوید

 

بوزینه پرستى در کشور هندوستان


در کشور هند همانگونه که گفته شد، خدایان بسیارى وجود دارند که یکى از آن خدایان ، بوزینه است ! در بعضى از ایستگاههاى هند به همان اندازه که مسافر وجود دارد، میمون هم دیده مى شود، این بوزینه هاى شیطان اغلب به داخل به داخل کوپه هاى قطار آمده ، شخصى را غافلگیر نموده و هر چه گیرشان بیاید با خود مى برند، براى جلوگیرى از این کارها، دولت پنجره هاى قطارها را با میله هاى آهنین مسدود نموده است .

مسافران هم ه خاطر مقدس بودن آنها مزاحمت بوزینه ها را تحمل مى کنند و احدى جراءت آزارشان را ندارد، مساءله وجود میمون در کشور هندوستان از مسائل پرماجرا و بغرنج دولت هند است ، گاهى دولت مجبور مى شود هر چند ماهى آنها را از شهرها گرد آورده و به چنگ هاى دور دست برد، البته این کار دولت نیز بر مقدسین هندگران مى آید.


مارپرستى در کشور هندوستان


همانگونه که در پیش گفته شد یکى از خدایان مردم هند ((مار)) است که عنوان خدایى به این موجود سمى و خطرناک داده اند و براى آن ارزش ‍ زیادى قائل اند. در خاور دور مانند چین ، درگذشته معابد و عبادتگاههاى فراوان ، براى مار دیده شده است که امروز آثار و بقایاى آنها پا برجاست .

عبادت کنندگان مار بر این باورند که این حیوان توتم این قوم است ، و براى همین هم آن را پرستش مى کنند. گاهى در کوچه هاى هند بعضى از معرکه گیران در حالى که بانى مار را به رقص در مى آورند، بعضى از عابرین ، در برابر آن حیوان ، کرنش و تعظیم مى کنند و به احترام برمى خیزند، این افراد همان گروه مارپرستان اند.

منبع کتاب تاريخ اديان و مذاهب جهان جلد اول
عضویت
اطلاع از
guest

3 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
سید عبدالمتین حسینی
امتیاز :
     

جالب بود

امانی

ب
بت پرستان خدای یگانه را می شناسند خدای یگانه را با چشم سوم یا چشم بصیرت میپرستند

ملکشاهی

خیر. آنها خالق مطلق ندارند! پیشینه تاریخی و تحقیقات فراوان نشان داده که تمامی یا اکثریت این خدایان هندی و یونانی و.. همان اجنه های برتر هستند که اگر کتاب انجیل شیطانی را بخوانید (یا سخنرانی محققان مربوطه را گوش کنید) این مسئله روشن تر می شود..