چگونه موسیقی می‌تواند ما را به فرهنگ‌ها وصل کند؟

در دنیای تقسیم‌بندی، جایی که ما اغلب خود را با تفاوت‌هایمان تعریف می‌کنیم، موسیقی فرصتی برای تجربه‌های مشترک فراهم می‌کند: وسیله‌ای برای کنار زدن تقسیم‌بندی‌ها و ایجاد ارتباط به شیوه‌ای فوق‌العاده شخصی است . درک قدرت یکپارچه‌سازی موسیقی می‌تواند به سازندگان موسیقی کمک کند تا پیام‌هایی را ایجاد کنند که شنوندگان با سلیقه های  مختلف را به شیوه‌ای معنادار تحت تأثیر قرار دهد. آهنگ های معروف خوانندگان زن و مرد بارها این مورد را در گذر زمان به ما ثابت نموده که تاثیر گذاری آهنگ فارق از مرز جنسیت می باشد.

موسیقی و خانواده: اولین ارتباطات

در کودکی، اولین مواجهه ما با موسیقی از طریق والدین و مراقبان اصلی ما است. از اولین لالایی‌هایی که برای آرامش ما استفاده می‌شد، تا آهنگ‌های آموزشی که برای آموزش مهارت‌های اساسی به ما استفاده می‌شد، موسیقی به ما کمک می‌کند تا با افراد اطرافمان ارتباط برقرار کنیم. پیوندهایی که از طریق موسیقی ایجاد شده است، ما را با خانواده مان مرتبط می کند، اما این ارتباط می تواند به غریبه ها نیز گسترش یابد. یک مطالعه اخیر نشان داد که کودکان چهار تا پنج ساله، همراهانی را ترجیح می دهند که همان نوع موسیقی را دوست دارند. این تحقیق نشان می‌دهد که تجربه مشترک گوش دادن به موسیقی و رقصیدن به ما کمک می‌کند تا روابط را تقویت کنیم و باعث می‌شود با افرادی که ترجیحات موسیقی ما را به اشتراک می‌گذارند، ارتباط مثبت بیشتری داشته باشیم.

موسیقی و جامعه: گسترش افق

با گذراندن دوران نوجوانی، شروع به یافتن جایگاه خود در جهان می کنیم و هویت خود را از طریق موسیقی و سایر اشکال ابراز وجود شکل می دهیم. ما فراتر از ترجیحات خانوادگی نگاه می کنیم و شروع به کشف موسیقی می کنیم که به ما کمک می کند تا چه کسی هستیم و حلقه اجتماعی خود را ایجاد کنیم. در دوران نوجوانی، ترجیحات موسیقی ما اغلب با یک سبک مد خاص و تأثیر شخصیت همراه است، زیرا ما سعی می کنیم جایی را که “مناسب هستیم” پیدا کنیم. گاها قدیمی ترین آهنگهای زن ایرانی به عنوان نوستالژی های شیرین و گاهی جدیدترین ها میتواند مناسب ترین سبک موسیقی باشد.

با ورود به بزرگسالی، ترجیحات موسیقی ما با ما بالغ می شود. ما کمتر به دنبال تقلید از دوستانمان هستیم و بیشتر به کشف خودمان اهمیت می دهیم. با این حال، در طول تغییرات شخصی خود، ما همچنان قادر به حفظ روابط از طریق تجربیات موسیقی مشترک هستیم. اکنون ممکن است دیدگاه‌های سیاسی یا مذهبی متفاوتی داشته باشیم، اما کنسرت‌هایی که با هم شرکت کرده‌ایم به هم پیوند خورده‌ایم. آلبوم هایی که با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم؛ آهنگ هایی که روح ما را به هم متصل می کند

موسیقی و جامعه: جامعه بدون مرز

در حالی که موسیقی به ما کمک می‌کند تا در «زندگی واقعی» جوامعی را تشکیل دهیم، اما به ما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را در بین فرهنگ‌ها و فراسوی مرزها گسترش دهیم. ایستگاه پاندورا ما که به هنرمند رپ مورد علاقه ما در ایالات متحده اختصاص داده شده است، می تواند ما را با یک گروه سوئینگ سوئدی با طرفداران مشتاق و فعال آشنا کند. وقتی شروع به دنبال کردن گروه سوئدی می‌کنیم، با افرادی در سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کنیم که در اشتیاق ما به “جذب کردن جاز” سهیم هستند. اعضای این جامعه ممکن است با مایل ها و اقیانوس ها از هم جدا شوند، اما پیوندهایی که با عشق مشترک به موسیقی شکل می گیرد، قدرتمند هستند. برای دانلود بهترین اهنگ خواننده زن ایرانی به سایت ما بپیوندید تا بخشی از عاشقانه های موسیقی راتجربه کنید که در هر ملیتی زرفدار خود را دارد.

توانایی موسیقی برای متحد کردن افرادی که حتی ممکن است زبان مشترکی نداشته باشند قانع کننده است. این باید به برندها الهام بخشد تا شروع به بررسی ویژگی های دیگر طرفداران موسیقی و نحوه بهره مندی از این اشتراکات کنند. داده‌های جمعیت شناختی، روانشناختی و جامعه‌شناختی پایگاه‌های طرفداران هنرمندان می‌تواند به برندها کمک کند تا بر اساس اهداف برند، مخاطبان هنرمند را شناسایی کنند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها