فواید بی نظیر موسیقی شاد در زندگی انسان

در برخی از مواقع با توجه به شرایط و احساسات انسان، نیاز به شنیدن یک آهنگ شاد کردی و پرانرژی و یا گاهی مشابه با شرایط کنونی فرد ،احتمال اینکه حال شخص را بهتر و آرام تر کند ، را دارا می باشد. موسیقی و ترانه باعث سرگرمی انسان میشود و باعث آرامش خاطر او و همچنین منشا لذت وی میشود. و همینطور مطالعات صورت گرفته در این زمینه و پژوهش های علمی نشان دهنده این میباشند که این پدیده دارای مزایای روانشناختی زیادی می باشد. به طور مثال، اگر شما در هنگام گوش دادن به آهنگ شاد و مخصوص مجالس عروسی،پر انرژی و خوشحال می شوید و یا حتی بعد از شنیدن یک آهنگ غمگین دچار ناراحتی و گریه می شوید، پس می توان نتیجه گرفت که موسیقی در تاثیرگذاری بر روی روحیه و ایجاد انگیزه در انسان دارای قدرت زیادی می باشد.

موسیقی شد باعث بهبود عملکرد شناختی در فرد می شود

طبق مطالعات علمی صورت گرفته موسیقی قادر به این می باشد که عملکرد و وظایف فرد و مانند حل مسئله و انجام امور و مشاغل را متاثر کند و فرد در مسائل خود تمرکز بالاتری داشته باشد.

به طور مثال پخش موسیقی شاد باعث افزایش سرعت پردازش اطلاعات در مغز شده در حالت کلی موسیقی آرام هم موجب بهبود عملکرد حافظه فرد می شود.

موسیقی کمک می کند به کاهش وزن در افراد

از جمله مهمترین تاثیرات موسیقی کمک به کاهش وزن می باشد.بنابراین گوش دادن به موسیقی ملایم و دلنشین و کاهش نور محیط در این زمینه باعث کمک فراوانی می شود.

دلیل این تاثیر هم این می باشد که موسیقی در نور کم محیط باعث آرامش محیط می شود و به همین دلیل افراد هم که راحتی بیشتری را تجربه می کنند، غذای خود را آهسته تر میخورند  و همینطور هوشیاری لازم را هم دارند و متوجه احساس سیری می شوند.

موسیقی شاد باعث کاهش استرس می شود

گوش دادن به شادترین آهنگ های کردی و آذری و…. موسیقی آرام بخش باعث می‌شود که فرد مدیریت بهتری بر کارهای خود داشته باشد و استرس وی هم کم شود. به طور مثال در ورزش هایی برای کاهش استرس و ایجاد آرامش در افراد، مانند مدیتیشن از موسیقی های آرامبخش استفاده می شود.

دادن به آهنگ شاد و مخصوص مجالس عروسی،پر انرژی و خوشحال می شوید و یا حتی بعد از شنیدن یک آهنگ غمگین دچار ناراحتی و گریه می شوید، پس می توان نتیجه گرفت که موسیقی در تاثیرگذاری بر روی روحیه و ایجاد انگیزه در انسان دارای قدرت زیادی می باشد.

موزیک شاد و پرانرژی موجب عملکرد بهتر حافظه انسان می شود

برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه زیادی دارند که هنگام انجام دروس خود و یا مطالعه  محبوب ترین آهنگ شاد کردی یا فارسی و…را پخش کنند.

زیرا احساس می‌کنند که گوش دادن به موسیقی مخصوصا موسیقی محبوبشان، در هنگام انجام تمامی فعالیت ها باعث بهبود عملکرد حافظه می شود. ولی عده‌ای هم مخالف این عقیده هستند و معتقدند که موسیقی باعث حواس‌پرتی می شود.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها