جاهای دیدنی مشهد در پاییز

مشهد تنها یک شهر زیارتی به حساب نمی‌آید هرچند که ما همیشه مشهد را به عنوان یک شهر زیارتی میشناسیم که به واسطه حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم به یک کلان شهر بزرگ تبدیل شده است اما مشهد مکان های دیدنی بسیاری در خود جای داده است در این مطلب میخواهیم به جاهای دیدنی مشهد در پاییز اشاره کنیم.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز

میتوان گفت به همان اندازه که فصل بهار دوستدار دارد فصل پاییز هم دارد آنها پاییز را به واسطه رنگ های زیبایی که دارد دوست دارند و از این جهت که هوا در فصل پاییز نه سرد است نه گرم نیز می‌تواند فرصت مهمی برای خیلی از گردشگران باشد. چرا که آب و هوا مطلوب است و از انجا که وقت سفر نیست می‌توان از تخفیف های هتل ها و مهمان پذیرها استفاده کرد.

درباره شهر مشهد

کلان شهر مشهد در شمال شرق ایران و مرکز استان خراسان رضوی است این شهر بعد از تهران دومین شهر پرجمعیت و پهناور کشور است. این شهر در سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی با ۳۰۰۱۱۸۴ را داراست مشهد به واسطه حضور بارگاه امام رضا سالانه میزبان ۲۷میلیون زائر می باشد.

آرامگاه فردوسی

در ۲۰ کیلومتر شمال غربی مشهد مقبره شاعر بزرگ و معروف و محبوب ایرانی ها حکیم ابوالقاسم فردوسی قرار گرفته است.  این مقبره با استفاده از معماری هخامنشیان و فضای داخلی آن نیز از معماری دوران اشکانیان ساخته شده است. روستای باژ، که امروزه فاز نامیده می‌شود زادگاه فردوسی می‌باشد که در ۲۸ کیلومتری شرق آرامگه فردوسی قرار دارد از جاده کنار آرامگاه نیز می‌توان به شکل غیرمستقیم به این روستا رسید.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز
جاهای دیدنی مشهد در پاییز

خواجه ربیع

یکی دیگه از دیدنی های مشهد در پاییز مقبره خواجه ربیع می‌باشد این مقبره مربوط به دوره صفوی است. این مقبره در انتهای خیابان خواجه ربیع واقع شده است. مقبره خواجع ربیع در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.این بنا توسط شاه عباس صفویی بنا به توصیه شیخ بهایی ساخته شده است خواجه ربیع در سال های پایانی عمرش در شهر نوغان(مرکز ولایت توس) ساکن بود و در سال ۶۳ ه ق درگذشت مشهور است امام رضا (ع) هنگام سفر به خراسان در سال ۲۰۰تا۲۰۳ این مقبره را زیارت کرده است.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد در خیابان امام خمینی (ارگ) مجاور بازار جنت واقع شده است این باغ در قدیمی ترین خیابان مشهد قرار دارد باغ ملی مشهد نصبت ته دیر پارک های مشهد چندان بزرگ نیست اما از نظر زیبایی چیزی از دیگر باغ ها و پارک ها کم ندارد اگرشما در مرکز شهر مشهد باشید هیچ جایی بهتر و نزدیک تر از باغ ملی پیدا نخواهید کرد. قسمت های مختلف این پارک از چنارهای قدیمی، درختان مختلف،گونه های گیاهی و چمن و فضایی سبز تزیین شده است.

بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد اولین بوستان مینیاتوری در شرق کشور می‌باشد این بوستان با مساحتی بالغ بر ۸ هکتار در مشهد ساخته شده است. این پارک ایرانی کوچیک است که آثار باستانی را از گوشه و کنار کشور در مقیاس کوچیک نزد هم گرد اورده است. در این بوستان ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط  دیدنی مختلف ایران بصورت منیاتور شده در دید عموم قرار گرفته است.

شاندیز مشهد

منطقه شاندیز مشهد در ۳۸ کیلومتری غرب مشهد .اقع شده است این منطقه ییلاقی از دیرباز مورد توجه بوده است. این منطقه علاوه بر جنبه تاریخی دارای مزار و رباطی تاریخی است و روستاهای سرآسیاب،ارچنگ، خادر و… در بر میگیرد. ورود به این منطقه از بلوار وکیل آباد می‌باشد.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز
جاهای دیدنی مشهد در پاییز

مقبره نادرشاه

این مقبره به یاد نادر شاه ساخته شده است این آرامگاه در قرن دهم هجری در روستایی به نام کارده ساخته شده است. که به بقیه‌ی پیر پالاندوز مشهور است در این محل مدفن شیخ محمد عارف کارندهی، خطاط ثلث نویس است.

پارک طبیعی هفت حوض

پارک طبیعی هفت حوض مشهد است که از زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می رود. این مکان شامل ۷ حوضچه طبیعی است که بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است و آب در آنها جریان دارد، وسعت برخی از آنها به اندازه یک استخر کوچک است. آبی که در داخل این هفت حوض جریان دارد بعد از عبور از آخرین حوض به حوضی بزرگتر میریزد و در رودخانه مسیرش را ادامه می دهد.پارک طبیعی هفت حوض در دل کوه های خلج در فاصله ۷ کیلومتری از شهر مشهد واقع می باشد که بعد از طی این مسافت باید ماشین را پارک کرده و باقی مانده مسیر که ۲ کیلومتر است را پیاده بروید.

منبع جاذبه ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها