مکان های بکر در شیراز

مکان های بکر در شیراز

شیراز نه تنها شهر شعر و هنر بلکه شهری است با زیبایی های طبیعی و بکر که کمتر کسی آنها دیده است.

برای خیلی ها شیراز در حافظ و سعدی خلاصه می شود اما باید از  این زیبایی های طبیعی غافل نبود؛ هنر بکر و زیبایی که به یقین روحتان را نوازش خواهد داد.

دیدن مناطق بکر شیراز خالی از لطف نیست، در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد:

دشت ارژن

در سرزمین فارس مابین کازرون و شیراز قرار دارد، به طوری که فاصله آن با هردو شهرستان ۶۰ کیلومتر است.

دشت ارژن که مردم محلی آن را به دشت ارجن هم می‌شناسند، در روزهای تعطیل خانواده‌های کازرونی و شیرازی زیادی را به سمت خود می‌کشاند تا سفره‌شان را زیر یک درخت پهن کنند یا به یکی از باغ رستوران‌های اطراف آن بروند.

مکان های بکر در شیراز
مکان های بکر در شیراز

اینجا که شهرتش را از آبشار و تالابش گرفته در دامنه جنوبی زاگرس قرار دارد و به خاطر جنس سنگ‌هایش، حفره‌ها و غارهایی در آن درست شده که چهره عجیب غریبی به آن داده است.

اگرچه ارژن یک دشت است، اما با کمی پیاده‌روی می‌توانیم از آن دور شویم و به کوه‌های اطراف آن برسیم که غارها، تاقدیس و ناودیس، خوردگی سنگ‌ها و زیبایی‌های طبیعی باعث شده که زمین‌شناسان جذب آن شوند.

مکان‌های تفریحی شیراز برای جوانان

دریاچه مهارلو

شهرت این دریاچه، به خاطر رنگ قرمز رنگش است. مهارلو در سمت جنوب شرقی شهر شیراز و  ۵۷ کیلومتری مسیر جاده شیراز به فسا قرار دارد. این دریاچه، در مجاورت یک روستا به همین نام واقع شده، روستایی که قدمتش را به دوران صفویه نسبت می دهند و در قدیم به آن دشت گل می گفتند.

مکان های بکر در شیراز
مکان های بکر در شیراز

مهارلو دریاچه ای فصلی است و از پائیز تا اواسط اردیبهشت ماه، بهترین فصل بازدید از این دریاچه است.

روستای قلات

این روستا در ۳۶ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد و آب و هوایی خنک حتی در گرم ترین ماه های سال را نیز دارد.

قلات به ظاهر یک روستا و در حقیقت تکه‌ای از بهشت است که روی زمین جا مانده است.

کلیسایی در دامنه کوه و در میان درختان سربه فلک کشیده که نشان از قدمت چند هزار ساله آن است. در گذشته روستاییان زیادی را در خود جای داده است و همچنان برخی از خانه هایی که به صورت پلکانی در دامنه ی این کوه های مرتفع برجای مانده اند.

تماشای آبشارهایی که در میان صخره ها عبور می کنند و همینطور گوش فرا دادن به برخورد آن ها به سنگ ها خودش می تواند جاذبه ی بی نظیری برای گشت و گذار در این روستا باشد.

از شیراز سوغاتی چی بخریم؟

تنگه تیزاب

حیف است به استان فارس سفر کنید و تنگ تیزاب را نبینید. تیزاب تا  شهر اردکان ۲۹ کیلومتر فاصله دارد، یعنی نیم ساعته می‌رسید. البته اگر از شیراز حرکت کنید، ۱۳۲ کیلومتر، حدود ۲ ساعت راه در پیش دارید.

مکان های بکر در شیراز
مکان های بکر در شیراز

در تنگ تیزاب رودخانه‌ باصفایی جریان دارد که دائمی است و آب شیرین دارد. این رودخانه از کوه‌های سپیدان سرچشمه می‌گیرد.

گردشگاه تنگ تیزاب خیلی سرسبز است، هم رودخانه دارد و هم هوایش خیلی خوب است. در جنگل‌های دور و اطراف روخانه، درخت‌های بلوط، بادام و بید رویده و کنار رودخانه هم پر از درختانی‌ست که  سایه‌ دلپذیری دارند.

تنگه دم اسب

تنگه دم اسب واقع در منطقه کوهمره سرخی در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شیراز یکی از مناطق زیبا و بکری است که دستیابی به آن با توجه به رودخانه ای بودن و گذر از معبرهای آبی، جذاب و دیدنی است.

مکان های بکر در شیراز
مکان های بکر در شیراز

مسیر پیمایش راه پاکوب مشخصی است که عبور از آن با فراز و نشیب های زیادی همراه است.

در طول راه از بلندای کوه دره ای عمیق دیده می شود که رودخانه خروشان دم اسب در دل آن جریان دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
Shahriyar

بکر یعنی چی؟ من فکر میکردم بکر یعنی جایی که خیلی کسی بلد نیست و مردم زیاد نمیرن. دریاچه نمک و … که دیگه بکر نیست تنها جایی که نام بردین و بکره فقط تنگ دم اسبه اونم بخاطر راه کوهستانیشه این جاهایی که شما اسم آوردین مثل حافظیه معروفه. من فکر کنم علتش اینه که تحقیق نکردین و فقط کپی پیست کردین و فقط عنوان مقاله رو عوض کردین!