در کرمانشاه کجا برویم؟

کجا بریم کرمانشاه؟

کجا بریم کرمانشاه : درست در غربی‌ترین نقطه ایران منطقه‌ای قرار دارد که بستر کوه‌های سر به فلک کشیده، رودهای جاری و سراب‌های متعدد است. این منطقه کرمانشاه نام دارد. شهر کرمانشاه سرزمینی با تاریخ چندین هزار ساله است که هزاران جاذبه گردشگری در آن شناخته شده که بیش از نیمی از آنها به ثبت آثار ملی رسیده است. استان کرمانشاه به دلیل دارا بودن اماکن تاریخی، آب و هوای چهار فصل و شرایط اقلیمی، طبیعت بی‌نظیر، بازارچه‌های مرزی و … به یک منطقه گردشگری کامل تبدیل شده است.

برای سهولت در سفر و ایجاد یک برنامه بهینه نیاز به شناختی حدودی از این استان برای گردشگری دارید.

در این مقاله ما به معرفی نکات ضروری و آشنایی با برخی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه پرداخته‌ایم تا شما را برای داشتن سفری مفید و کامل به این استان کمک کرده باشیم.

راههای دسترسی به کرمانشاه

راه های زمینی رسیدن به کرمانشاه

  • پر تردد‌ترین مسیر منتهی به کرمانشاه، مسیر تهران به ساوه و سپس همدان و کنگاور و کرمانشاه است. دلیل محبوبیت و انتخاب اکثر مسافران، وجود همدان که خود قطب گردشگری منطقه است می‌باشد.
  • همچنین بازدید از معبد آناهیتا که از اماکن اصلی دیدنی کرمانشاه است و در کنگاور قرار دارد را نیز از این مسیر می توانید در برنامه تان بگنجانید. این مسیر جالب تر و پر تردد تر است.
  • مسیر دوم رسیدن به کرمانشاه، گذر از شهرهای قم، اراک، ملایر، نهاوند و سپس رسیدن به کرمانشاه است.
  • مسیر دیگر گذر از استان کردستان و سنندج و ورود به مسیر متداول کرمانشاه است.
  • همچنین میتوانید از لرستان و کهکیلویه و بویراحمد و … گذر کرده و از شهر هرسین وارد کرمانشاه شوید.

مسیرهای ذکر شده راه های زمینی رسیدن به کرمانشاه هستند؛در کرمانشاه کجا برویم؟

سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما به کرمانشاه

همچنین از مسیر هوایی و ریلی نیز میتوانید به این استان سفر کنید، راه آهن کرمانشاه از سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی و به تهران و مشهد تردد دارد.

اگر قصد سفر به کرمانشاه با اتوبوس را دارید در نظر داشته باشید که این استان دارای دو ترمینال، شهید کاویانی در شرق و از مسیر تهران و ترمینال راه کربلا در غرب استان برای مسافرین ورودی از بغداد می باشد.

مراکز اقامتی استان کرمانشاه

اقامت در استان کرمانشاه اصلاً جای نگرانی ندارد. پس از رسیدن به کرمانشاه خیلی سریع جای اقامت خود را پیدا خواهید کرد. فقط باید تصمیم بگیرید که مایل هستید در چه نوع اقامتگاهی روزهای سفر خود را سپری کنید. در کرمانشاه دست شما در انتخاب محل اقامت باز است، زیرا انواع اقامتگاه هتلی، بوم گردی و … در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ادامه به معرفی برخی اقامتگاه‌ها و ویژگی آنها برای کمک به شما پرداخته‌ا‌یم؛

هتل جمشید

هتل جمشید
کجا بریم کرمانشاه؟ هتل جمشید

هتل جمشید، این هتل در مرکز تفریحی-تاریخی کرمانشاه و در نزدیکی شاخص‌ترین محل گردشگری کرمانشاه، طاق بستان قرار گرفته است. علاوه بر نزدیکی به اماکن دیدنی، چشم انداز بی‌نظیر این هتل با منظره پارک در دو سمت شمال و جنوب آن را به پر تردد‌ترین هتل کرمانشاه تبدیل کرده است.

هتل پارسیان

هتل پارسیان
هتل های کرمانشاه؛ هتل پارسیان

کجا بریم کرمانشاه هتل پارسیان، واقع در مرکز تجاری-اداری کرمانشاه است. اگر دنبال هتلی مجلل و پنج ستاره، با بروز ترین امکانات رفاهی هستید، هتل پارسیان بهترین گزینه در غرب کشور و استان کرمانشاه می‌باشد. برای رفتن به اماکن دیدنی از این شهر چند دقیقه‌ای را باید با ماشین طی کنید.

هتل آپارتمان لیژان

هتل آپارتمان لیژان، هتلی سه ستاره در سه طبقه و در مرکز شهر کرمانشاه می‌باشد. این هتل هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ دسترسی گزینه خوبی برای افرادی است که بحث اقامتگاه برایشان چنان حساسیتی ندارد. اگر دنبال صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های خود هستید بهترین گزینه برای شما هتل آپارتمان لیژان می‌باشد.

هتل آپارتمان لیژان
هتل های کرمانشاه

اقامتگاه دینور

اقامتگاه دینور، واقع در روستای بکر کندوله در بخش دینور از توابع شهرستان صحنه کرمانشاه می‌باشد. این منطقه دارای قدمتی ۱۱۰۰۰ ساله است که جز اولین مناطقی است که در خاورمیانه بشر در آن سکنی گزید. در این منطقه دو اقامتگاه، یکی با مصالح خشتی و دیگری با مصالح روز است که بسته به علاقه خود در یکی از آنها می‌توانید اقامت داشته باشید و لذت زندگی و کسب آرامش در این منطقه را به خود هدیه دهید. اگر در ابتدای بهار تا اواخر تابستان در این منطقه حضور داشته باشید شاهد زندگی عشایری نیز از نزدیک خواهید بود.

اقامتگاه دینور
اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه؛ اقامتگاه دینور

اقامتگاه بوم‌گردی ساتیار

اقامتگاه بوم‌گردی ساتیار، اقامتگاهی سنتی در روستای پلکانی ساتیار در شهرستان پاوه کرمانشاه می‌باشد. این منطقه کوهستانی به بهشت ایران زمین شهرت دارد. این اقامتگاه، خانه‌ای دو طبقه با معماری بومی و متفاوت است که سعی دارد فرهنگ زندگی این منطقه را به نمایش بگذارد. مصالح به کار رفته در ساخت این اقامتگاه، سنگ و چوب و گل می‌باشد. تمامی غذاهای معروف سنتی و محلی در این اقامتگاه برای شما فراهم می‌باشد.

اقامتگاه بوم‌گردی ساتیار
اقامتگاه بوم‌گردی ساتیار

کجا بریم رستوران در کرمانشاه

کرمانشاه به دلیل خاستگاه جغرافیاییش از دامپروری قوی برخوردار است، در نتیجه خوشمزه‌ترین کباب‌ها را در کرمانشاه خواهید خورد. از جمله غذاهایی که باید در کرمانشاه حتماً امتحان کنید، دنده کباب، خورشت خلال و آش عباسعلی که در وعده صبحانه سرو می‌شود و در رستوران‌ها پیدا می‌شود را باید نام برد. در ادامه به معرفی برخی رستوران‌های معروف کرمانشاه پرداخته‌ایم تا گردشگران در سفر خود بدانند کجا باید غذای مطمئن را پیدا کنند.

رستوران طاق بستان

رستوران طاق بستان، این رستوران در هتل جمشید قرار دارد و توصیه می‌شود برای صرف دنده کباب کرمانشاه حتماً به این رستوران بروید که زبانزد است.رستوران طاق بستان

رستوران ارگ

رستوران ارگ، که در ردیف رستوران‌های مدرن کرمانشاه قرار دارد و در طبقه آخر مرکز تجاری ارگ قرار دارد. خوردن خورشت خلال، غذای سنتی و اصیل کرمانشاه را در این رستوران به شما توصیه می‌کنیم.

رستوران ارگ

سفره خانه سنتی طبرستان

سفره خانه سنتی طبرستان، همانطور که از نام آن مشخص است محلی برای خوردن غذاهای سنتی است، البته اگر مایل به لذت بردن از موسیقی زنده ضمن صرف غذای خود هستید، چرا که این سفره‌خانه همراه با موزیک زنده است.

سفره خانه سنتی طبرستان

رستوران حیدری

رستوران حیدری نیز یک رستوران قدیمی و ساده است که خوردن دنده کباب در آنجا نیز به مسافران توصیه می‌شود.

رستوران حیدری

رستوران گلدسته

رستوران گلدسته اطراف طاق بستان نیز محلی برای خوردن بهترین دنده کباب کرمانشاه می‌باشد.

رستوران گلدسته

فست فود زاگرس

اگر دنبال فست فود در شهر کرمانشاه هستید ما به شما فست فود زاگرس را معرفی می‌کنیم، که در این شهر شعبه‌های زیادی دارد و از قدیمیهای این صنف می‌باشد.فست فود زاگرس

برای خوردن آش معروف کرمانشاه که عباسعلی نام دارد بدون شک هر کرمانشاهی تیمچه را که از نام زادگاه این آش، محله تیمچه آمده است به شما معرفی خواهد کرد، البته این تیمچه معروف یک شعبه هم در انتهای بلوار طاق بستان دارد.

اگر تمایل دارید اوقات خود را در سفر در کافه‌های این شهر بگذرانید به شما محدوده نوبهار را معرفی می‌کنیم که جایی برای این قبیل تفریحات در شهر کرمانشاه است.

غذاهای معروف کرمانشاه

دنده کباب کرمانشاه

در رژیم غذایی کشور ایران، تنوع جالبی از کباب‌های بومی و سنتی وجود دارد که هر کدام در نوع خود بسیار لذیذ و وسوسه‌انگیز است. طعم و مزه‌ی لذیذ آن، در کنار عطر مدهوش کننده‌اش، فکر و ذهن آدمی را تنها به خوردن تکه‌های فوق‌العاده از این غذای ناب ایرانی معطوف می‌سازد. دنده کباب کرمانشاه

ونوشک پلو

از دیگر غذاهای محلی و سنتی استان کرمانشاه، ونوشک پلو نام دارد که بسیار لذیذ و پرطرفدار است. این غذای سنتی با استفاده از برنج، گوشت چرخ‌کرده، ونوشک تازه، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، زعفران، روغن، نمک و زردچوبه تهیه و طبخ می‌شود. غذایی خوش‌عطر و لذیذ که با چاشنی عشق و علاقه‌ی بانوان هنرمند کرمانشاهی طبخ شده و اعضای خانواده را میهمان لحظاتی شاد و دوست‌داشتنی می‌سازد.ونوشک پلو

آش دوغ

یکی دیگر از آش‌های سنتی و اصیل استان کرمانشاه، آش دوغ نام دارد. البته این غذای محلی در گویش مردم این استان به آش ماست معروف است. به نظر می‌رسد پس از جا افتادن و آماده شدن این خوراک بومی، غلظت دوغ استفاده شده به غلظت ماست می‌رسد، به همین دلیل به آش ماست معروف است. آش دوغ

آش عباسعلی

به درستی که یکی از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین و در عین حال گران‌ترین آش‌های اصیل و محلی استان کرمانشاه، آش عباسعلی نام دارد. این غذای بومی سال‌ها در جشنواره‌ی غذای برگزار شده در کشورمان، عنوان مقام اول را از آن خود کرده است. از مهم‌ترین نکات و ویژگی منحصربه‌فرد این آش لذیذ، کشدار بودن آن است که به دلیل میزان گوشت و آب قلمی است که به اندازه‌ی کافی جوشیده و لعاب‌دار شده است. آش عباسعلی

اماکن و بناهایی که در کرمانشاه باید ببینید

طاق بستان

کجا بریم کرمانشاه ؟ مشهورترین بنایی که در کرمانشاه باید دید طاق بستان است که البته باید بدانید طاق بستان اساساً کلمه‌ای بی معنی است و اصل کلمه طاق وه سان است که به معنی طاقی از جنس سنگ است و از زبان فارسی اوستایی آمده است و زبان کردی کرمانشاهی از معدود زبان‌های ایران است که در آن لغات ایران باستان همچنان رواج دارد.طاق بستان

برای رسیدن به کرمانشاه باید از کنگاور گذر کنید که جاذبه این شهرستان معبد آناهیتا می‌باشد که میگویند از تخت جمشید الگو برداری شده اما در حال حاضر به دلیل مراقبت‌های نادرست تنها چند ستون از آن به جا مانده است.

محوطه بیستون

کجا بریم کرمانشاه محوطه بیستون از دیگر جاهایی است که در کرمانشاه باید دید. این محوطه تنها بخشی از آثار کرمانشاه است که به ثبت جهانی رسیده است. از کوه بیستون به عنوان جایگاه خدایان نام برده میشود و سنگ نوشته‌هایی به فرمان داریوش با خط میخی و ایلامی و … بر آن قرار دارد و هر گردشگر را جذب هیبت خود میکند.محوطه بیستون

تکیه معاون الملک

تکیه معاون الملک، که از زمان قاجار در این استان به یادگار مانده است از دیگر بناهای دیدنی کرمانشاه است. این بنا به دلیل کاشی‌کاریهای زیبایش معروف و متمایز و دیدنی شده است. این بنا در سال ۱۲۸۲ ساخته شده است که در ابتدا محل برپایی مراسم مذهبی و آیینی و جایی برای حل اختلاف قومی بوده و بعدها طی تغییرات دوران محل تجمع مشروطه خواهان شده بود.

تکیه معاون الملک

تکیه بیگلربیگی

تکیه بیگلربیگی نیز دیگر بنای جا مانده از دوران قاجار است که به دست عبدالله خان ملقب به بیگلربیگی ساخته شده است. این بنا دارای آینه‌کاری بی‌نظیری است که به همین علت مشهور و دیدنی شده است. این تالار با تزییناتی از کتیبه‌های دوران سلطنت مظفرالدین شاه زیباتر شده است. این بنا در خیابان مدرس و محله قدیمی فیض آباد، مقابل کوچه صارم الدوله واقع شده است.

تکیه بیگلربیگی

مسجد شافعی‌ها

مسجد شافعی‌ها، این مسجد یکی از دیدنی‌ترین مساجد ایران است که به سبک مساجد ترکیه ساخته شده است. این مسجد با گلدسته‌های بلندش جلوه‌ای زیبا به شهر بخشیده است. این مسجد در سال ۱۳۲۴ ساخته شده است و از سال ۱۳۲۶ تا کنون محل اقامه نماز اهل تسنن شده است. این مسجد از یک سر به میدان جوانشیر و از سمت دیگر به تاریکه بازار وصل می‌شود.

مسجد شافعی‌ها

سوغات کرمانشاه

برای خرید سوغات کرمانشاه بهترین محل بازار قدیمی کرمانشاه است که تاریکه بازار نام دارد و ضمن بازدید از این مکان دیدنی و تاریخی خرید خود را نیز انجام خواهید داد. معروف‌ترین سوغات کرمانشاه شیرینی‌های سنتی این استان به اسم نان برنجی، کاک و نان خرمایی است که در همان بازار قدیمی چند کارگاه شیرینی پزی وجود دارد که معروف‌ترین آنها شکرریز است، فقط دقت کنید که شعبه اصلی شکرریز همان مغازه واقع در ۲۲ بهمن می‌باشد.

مراکز خرید کرمانشاه

بازار کرمانشاه

اگر می‌خواهید هم از یک اثر تاریخی بازدید کنید و هم با مردم بومی کرمانشاه بیشتر در تعامل باشید، حتما از بازار کرمانشاه یا تاریکه بازار دیدن کنید. این بازار ۱۵۰ سال قدمت دارد و وجود سراها، تیمچه‌ها، مساجد و قهوه‌خانه در کنار یکدیگر، این بازار را به یک نمونه عالی از ترکیب محیط‌های فرهنگی، تجاری و مذهبی تبدیل کرده است.

آدرس: خیابان شهید نوابی

بازار کرمانشاه

بازار توپخانه

بازار توپخانه یکی از سراهای هجده‌گانه بازار کرمانشاه است که بیشتر مختص فروش میوه‌ و تره‌بار است. این بازار بزرگ از دروازه چغاسرخ آغاز شده (آغاز بازار توپخانه) و تا انتهای پل سید جمعه کشیده شده است.بازار توپخانه

بازار زرگرها

کجا بریم کرمانشاه : همانطور که از نام این بازار پیدا است، می‌توانید انواع طلا و جواهرات را با قیمت مناسب در آن پیدا کنید. در ضمن بازار زرگرهای کرمانشاه که بخشی از بازار بزرگ کرمانشاه بوده، از امکانات رفاهی مانند کافی‌شاپ و رستوران نیز برخوردار است.

نشانی: خیابان مدرس، نرسیده به سه راه نواب، خیابان جلیلیبازار زرگرها

بازار مسگرها

اگه به ظروف مسی علاقه‌مند هستید، می‌توانید انواع مختلف آن‌ها را با قیمت مناسب در بازار مسگرها تهیه کنید.

بازار مسگرها

سخن آخر

در مقاله کجا بریم کرمانشاه سعی کردیم همه اطلاعاتی را که راجع به کرمانشاه و سفر به کرمانشاه در ذهنتان هست را پاسخ بگوییم. می توانید با سرچ در وب سایت تاریخ ما در مورد دیدنی ها و جاذبه های کرمانشاه اطلاعات بیشتری بدست آورید.

ویدئویی برای معرفی جاذبه های کرمانشاه

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها