نکات و توصیه هایی، برای سفر به صورت گروهی

نکات و توصیه هایی، برای سفر به صورت گروهی

خیلی از افراد سفر به صورت انفرادی را تجربه کرده اند و از آن لذت می برند. آیا تا به حال به سفر گروهی فکر کرده اید؟ قطعاً خیلی از شما دوست دارید، که با دوستان و نزدیکانتان، به شکل گروهی سفر کنید. سفر گروهی، گاهی از سفر انفرادی نیز، بسیار لذت بخش تر و جذاب تر است. ما در این مطلب نکات و توصیه هایی، برای سفر به صورت گروهی برای شما جمع آوری کرده ایم، پس لطفاً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات و توصیه هایی، برای سفر به صورت گروهی

پیش نیاز های مسافرت

گام نخست، توافق بر سر مبدا و مقصد سفر است، پس از تعیین این موضوع، باقی عوامل از قبیل هزینه های سفر، وسیله ی نقلیه، محل اقامت و زمان مناسب را برای سفر تعیین کنید. دقت کنید، تا جایی که می توانید مسائل مالی را بی پرده و شفاف بیان کنید، تا در هنگام سفر به مشکل بر نخورید.

خود خواه نباشید

سعی کنید، در طول سفر، همه ی جوانب را در نظر بگیرید و تا جایی که می توانید، خواسته ی جمع را به خواسته ی خود ترجیح دهید.

نکات و توصیه هایی، برای سفر به صورت گروهی

به همسفرانتان توجه کنید

گاهی استفاده از گوشی تلفن همراه، موجب القا حس کم توجهی به دیگران می شود، تا جایی که می توانید به همسفران خود توجه کنید و با آن ها به گفت و گو بپردازید. شما و همسفرانتان برای تفریح و استراحت به مسافرت آمده اید، پس خوش بگذرانید و از بحث ها با مضامین ناراحت کننده و چالش بر انگیز بپرهیزید، تا مشکلی پیش نیاید.

چگونه در سفر ظاهر خوب خود را حفظ کنیم؟

چند توصیه ی دیگر

همیشه مقدار بیشتری پول به همراه داشته باشید، تا در صورت نیاز از دیگران پول قرض نکنید.

سعی کنید وسایلتان کامل باشد، اما از آوردن بار اضافه بپرهیزید.

نکات و توصیه هایی، برای سفر به صورت گروهی

هیچ گاه بدون اطلاع به همسفران خود کاری را انجام ندهید، همچنین از آن ها جدا نشوید، زیرا این کار موجب نگران شدن همسفرانتان می شود و همچنین ممکن است، این موضوع، شخصیت شما را در دیدگاه نزدیکانتان تغییر دهد.

رای سفر یک مدیر انتخاب کنید

مسن ترین یا باتجربه ترین و حتی زرنگترین فرد سفر می تواند مدیر سفر باشد. اما هر که انتخاب شد باید تمامی افراد به نظرات او احترام بگذارند و حرف اول و آخر را او بزند. مدیر سفر نیز باید با در نظر گرفتن علایق و سلایق همه اعضای سفر برنامه های نسبتا دقیق طراحی کند.

پیش از اینکه سفر شروع شود با هماهنگی اعضاء، یک نفر را به عنوان مادر خرج انتخاب کنید

مادر خرج به کسی گفته می شود که بعد از گرفتن سهم هر فرد در هزینه های کلی سفر آن را در جای خود هزینه می کند و وظیفه دارد که تمامی هزینه ها را نوشته و در پایان سفر به اطلاع افراد برساند.

در سفر کارها به دو قسمت قبل و در هنگام سفر تقسیم کنید

کارهایی مثل خریدکردن، هماهنگی با همسفرها، برنامه ریزی سفر و تماس با مراکز اطلاع رسانی در مورد راه ها و شرایط آب و هوا، هماهنگی با ماشین ها، پیدا کردن هتل، تورمناسب یا تهیه بلیت و… از جمله امور قبلا از سفر هستند. هماهنگی اعضای سفر و پیدا کردن جای مناسب برای کمپ زدن، سرشماری و مواظبت ازاموال درهر توقف واسکان، و احیانا کشیک شبانه و همکاری برای درست کردن غذا و تهیه مایحتاج در زمان سفر و… هم در دسته کارهای حین سفر قرار می گیرند.

منبع بیتوته
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها