نکات سفر با نوزاد

نکات سفر با نوزاد

مسافرت با نوزاد یکی از کارهای لذت بخش در دنیا است، ولی برای انجام این کار باید چند نکته ای را رعایت کنید. در طی سفر باید به امنیت و تغذیه ی کودک خود توجه کنید. با رعایت این نکات به طور حتم یک سفر لذت بخش را تجربه خواهید کرد. بیشتر والدین از اینگونه سفرها می ترسند، چون نمی دانند در طی سفر باید با نوزاد خود چگونه رفتار کنند و نیازهای آن را پاسخ دهند. برای همین برخی از زوجین از سفر با نوازد خود صرفه نظر می کنند. همانطور که می دانید در حین سفر باید مراقب فرزند خود باشید تا مبتلا به بیماری های عفونی و واگیردار نشود. اما این مطلب به این معنا نیست که حتما باید وی را قرنطیه نکنید. تنها کافیست از افرادی که با فرزند شما ملاقات می کنند، مراقبت کنید.

سفر با نوزاد

اگر قصد سفر با نوزاد خود را دارید باید دقت کنید که در هوای آفتابی حرکت نکنید، زیرا پوست نوزادان بسیار حساس است و ممکن است آسیب ببینند. برای اینکه اطلاعات کافی از سفر با نوزاد را داشته باشید بهتر است در ادامه همراه ما باشید، تا نکات سفر با نوزاد را به شما یادآوری کنیم:

نکات سفر با نوزاد

لباس مناسب بردارید

معمولا نوزادان در طی روز لباس کثیف می کنند، در نتیجه باید تعداد کافی لباس برای آنها بردارید. بهترین لباس برای نوزادان در طی سفر، لباس های نخی هستند زیرا به راحتی شسته می شوند. همچنین دیگر نیازی به اتو و لک گیری ندارد. در این بین لباس گرم را فراموش نکنید، زیرا در بعضی مناطق شب ها سرد می شود و ممکن است کودک شما سرما بخورد. به طور کلی بنا به نیاز و فصلی که در آن سفر می کنید لباس مناسب آن فصل را بردارید. به جز لباس باید کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، کرم مرطوب کننده، پوشک، کرم سوختگی، و کفش نیز بردارید.

نکات سفر با هواپیما

راحتی او را مهیا کنید

اگر برای چند هفته به مسافرت می روید و فرزند شما هنوز اهل زیاد خوابیدن است، حتما آغوشی یا کالسکه او را بردارید. شیرخواران در حالت دراز کشیده راحت تر هستند و در ضمن، بودن در کالسکه آنها را در برابر آفتاب و باد و باران حفاظت می کند. حتی می توانید از کالسکه به جای تخت او در شب استفاده کنید، به شرطی که کالسکه او قابلیت حالت خوابیده را داشته باشد.

در ساک دستی کودک خود حتما پوشک، شیشه شیر، شیرخشک، دستمال مرطوب (برای تمیز کردن کودک)، آب جوشیده یا آب معدنی، یک دست لباس تمیز، یک دست لباس راحتی و کیسه نایلونی برای پوشک کثیف بردارید

نکات سفر با نوزاد

اگر با هواپیما سفر می کنید

از یک ماهگی مگر در شرایط خاص که پزشک صلاح ببیند، فرزند شما می تواند سوار هواپیما شود. هر چند وقت یکبار به فرزندتان شیر یا آب بدهید تا به دلیل خشکی هوای داخل هواپیما، آب بدنش کم نشود.

فراموش نکنید در ارتفاعات، فرزندتان دچار گرفتگی گوش می شود که دردناک است. برای از بین بردن این حالت، به وی مقداری شیر یا آب بدهید. اگر فرزندتان کمتر از دو سال سن دارد، او را در بغل نگه دارید و کمربند ایمنی مخصوص را ببندید.

نکات سفر با نوزاد

اگر با قطار سفر می کنید ‍

قطار در مقایسه با اتومبیل وسیله راحت تری است. اگر کودک شما کمتر از سه ماه سن دارد، حتما در روز سفر کنید، اما اگر بزرگ تر است، شب را برای سفر انتخاب کنید.

فرزندتان را روی صندلی طرف راهرو بنشانید و از نشاندن او کنار پنجره خودداری کنید. اگر هوا سرد است، خوب او را بپوشانید و از لباس هایی استفاده کنید که زیپ یا دکمه دارند و راحت قابل باز و بسته شدن هستند. جوراب و کفش هم حتما پای او کنید، اما اگر هوا گرم است، می توانید برایش از لباس راحتی استفاده کنید.

منبع نمناک
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها