مردم کشورهای مختلف دنیا در شب کریسمس چه می خورند؟

مردم کشورهای مختلف دنیا در شب کریسمس چه می خورند؟

برگزاری جشن کریسمس به عنوان یکی از برجسته‌ترین جشن‌های مردم دنیا بسیار مهم و باارزش است. اگرچه که خوراکی های شب کریسمس  و نحوه برپایی آن در هر کشور بسته به آداب و رسوم رایج همان کشور متفاوت است؛ اما هر ساله بیشتر مردم دنیا در روز ۲۵ دسامبر، سالروز میلاد حضرت مسیح را جشن می‌گیرند. اگر آشنایی با رسوم غذایی کشورها در این روز باشکوه برایتان جالب است ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

سوئد

خوراکی های شب کریسمس در کشور سوئد متنوع است. در واقع مردم این کشور جولبرد و ماهی سرد را به عنوان پیش غذا و خوراک داغ به همراه گوشت قرمز را به عنوان غذای اصلی نوش جان می‌کنند و در انتها نیز دسر را میل می‌کنند. ناگفته نماند که درشب کریسمس در بیشتر خانه‌های مردم سوئد گوشت خوک با دستور مخصوصی، طبخ  و در سر میزها قرار داده می‌شود. همچنین نوشیدنی اصلی این شب شراب گلوک است که سوئدی زبان‌ها در قبل و بعد از میل شام از آن می‌خورند.

خوراکی های شب کریسمس

ژاپن

غذای اصلی که در منوی شب کریسمس هر ژاپنی وجود دارد، مرغ سوخاری است. وجود مرغ سوخاری در سفره‌ی هر خانواده ژاپنی انقدر با اهمیت است که مردم ژاپن باید هفته‌ها قبل از روز کریسمس، مرغ کنتاکی سفارش دهند تا در شب کریسمس این خوراکی را در سفره‌ی خود داشته باشند. در کنار این غذا از ساکی داغ به عنوان نوشیدنی استفاده می‌کنند تا به راحتی لقمه‌های غذا را میل کنند.

اروپای شرقی

کشورهای اروپای شرقی که شامل لهستان، لیتوانی و اوکراین هستند بطور کلی لیست بلند بالایی برای خوراکی های شب کریسمس دارند که این لیست از ۱۲ نوع غذای خاص تشکیل شده‌ است که غلات و ماهی در دستور غذایی اغلب آنها وجود دارد. استفاده از گوشت قرمز، شیر و تخم مرغ در غذاهای این شب به دستور کلیسای کاتولیک و ارتودوکس ممنوع است. همچنین کمپوت میوه و کیسل کرَن بری از نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی کشورهای اروپای شرقی در کریسمس هستند.

آمریکا

شام کریسمس در آمریکا بسیار شبیه شام جشن شکرگزاری است. یعنی بوقلمون یا ران خوک، دورچین، پوره سیب زمینی و عصاره گوشت می خورند. نکته جالب اینکه یهودی های ساکن آمریکا در شب کریسمس رسم دارند غذای چینی بخورند و اغلب رستوران های چینی در این شب باز هستند و به مشتریان خود سرویس می دهند.

خوراکی های شب کریسمس

جامائیکا

شام کریسمس در جامائیکا اغلب از شب قبل آماده می شود و شامل میوه، گیاه ترش مزه سورِل، گوشت و نوشیدنی پانچ است. شام اصلی می تواند هر چیزی از بوقلمون تا بز یا دم گاو پخته شده باشد.

بریتانیا

شام کریسمس در انگلیس بدون بوقلمون، سیب زمینی رُست شده، کلم بروکسل، زردک، خوک در پتو، دورچین، عصاره گوشت و سس کرَن بری کامل نمی شود. خوک در پتو، بر خلاف اسمش هیچ ربطی به خوک و پتو ندارد؛ بلکه نوعی سوسیس است که معمولاً داخلش پنیر هم دارد. شام کریسمس انگلیسی با پودینگ کریسمس به پایان می رسد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها