ملکه جونگ سون

ملکه جونگ سون (۲ دسامبر ۱۷۴۵-۱۱ فوریه ۱۸۰۵) که با نام ملکه دواگر یه سون نیز شناخته می شود؛ ملکه ای از کره بود که با پادشاه یئونگ جو (۱۷۲۴-۱۷۷۶) ازدواج کرده بود و به عنوان نائب السلطنه ی کره در بازه ی بین سال های ۱۸۰۰ تا ۱۸۰۵ در جایگاه قیم نتیجه ی صغیرش پادشاه سانجو از چوسون به ایفای نقش پرداخت. او از طایفه ی گیونگجو کیم بود.
زندگی نامه:
او در محله ای ثروتمند در ناحیه ی یئوجو و در زمان سلطنت پادشاه یئونگ جو به دنیا آمد.او دختر کیم هان گو و بانو وون بود.بعد از مرگ اولین ملکه ی یئونگ جو در سال ۱۷۵۷؛ او در سال ۱۷۵۹ به عنوان ملکه منصوب شد.او در اوایل ازدواجش با استعداد زبانی که داشت ؛ توانست تصوری از فرزانگی را نسبت به خود در دیگران ایجاد کند.
به دلیل مرگ ولیعهد سادو در سال ۱۷۶۲؛ پسری از ملکه جونگ سون می توانست بعد از فوت پادشاه یئونگ جو سلطنت را از وی به ارث ببرد.اما ملکه جونگ سان فرزندی نداشت و پادشاهی به پسر سادو که با عنوان پادشاه جئونگ جو از سال ۱۷۷۷ تا ۱۸۰۰ حکومت کرد؛ منتقل شد.
در سال ۱۸۰۰؛ تنها پسر جئونگ جو فقط ۱۱ سال سن داشت.او با عنوان پادشاه سانجو به سلطنت رسید. به دلیل اینکه در نسل سلطنتی ملکه جونگ سون از هر کس دیگری در قصر ارشدتر بود؛ مقام نائب السلطنه به وی داده شد.او تا زمانی که در سال ۱۸۰۴ قدرت را داوطلبانه رها کرد؛در راس حکومت بود.او سیاست های متفاوتی نسبت به پادشاه مرحوم داشت؛ در سال ۱۸۰۱ آزار و اذیت هایی به کاتولیک ها اعمال کرد و مورد توجه حزب نورون بود.
او در مقبره ی پادشاهی در جوار همسرش دفن شد.

عضویت
اطلاع از
guest

6 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
عرفان

اولا که متن،چقدر بد ترجمه شده،اصلا بعضی جمله ها ناتمام مانده و در ثانی مطالب بیشتری ،درباره این شخصیت جمع آوری کنید،در ویکی پدیای کره ای توضیحات بیشتری آمده،لطفا آنها را نیز ترجه کرده و اضافه کنید و در ضمن تحقیق کنید که آیا ملکه جونگ سون در قتل شاهزاده سادو دست داشته و آیا با پادشاه جونگجو (ایسان) مخالف و در تنش بوده؟

عرفان

اینکه بیمار بوده، درست،اما در همه منابع و مخصوصا سایت شما، ذکر شده که پادشاه یونگجو (یعنی پدر ولیعهد سادو) او را چون نمی خواسته با دست های خودش اعدام کند، او را داخل انبار کاهدان می اندازد و چند روز بعد به علت خفگی می میرد، اما در هیچکدام از این منابع ذکر نشده که به چه علت ،ولیعهد سادو باید اعدام می شده؟ از این پادشاه جونگجو و سرگذشت پدرش (ولیعهد سادو) و پدربزرگش (پادشاه یونگجو) در سریال های کره ای زیادی،شخصیت سازی شده (مخصوصا سریال های کره ای ایسان و نقاش باد) و در هر دو سریال،درباره… مطالعه بیشتر »

عرفان

فکر کنم نظر منو کامل نخوندید یا منظورمو خوب متوجه نشدید:گفتم:در مطالبی در سایت شما و در ویکی پدیا و منابع دیگر، درباره پادشاه جونگجو ،ذکر شده است که: در روزی که جئونگجو پادشاه چوسون شد؛ او در اتاق پادشاهی بر تخت نشسته و به هم نگاه کرد و گفت:”من پسر ولیعهد سادو هستم!”.این پیام روشن لرزه بر اندام سیاست مدارانی انداخت که در مرگ پدرش درگیر بودند.،خب همین قسمت هم این موضوع را تایید کرده که کسانی در مرگ پدر پادشاه جونگجو (ولیعهد سادو) دست داشته اند!!! در قسمت پادشاه جونگجو گفتید که کسانی در مرگ پدرش درگیر بودند،این… مطالعه بیشتر »